LA UA PARTICIPA EN LA IV LLIGA DE DEBAT UNIVERSITARI

Un equip de cinc alumnes de la Universitat d’Alacant de diverses carreres (informàtica, comunicació i dret, entre d’altres) participaran del 23 al 26 d’abril a Calvià (Mallorca), en la IV Lliga de Debat Universitari que organitza la Xarxa d’universitats Institut Joan Lluís Vives.

En aquesta IV Lliga de Debat hi participaran 14 universitats de les vint que integren la Xarxa Vives. Les universitats participants debatran, en llengua catalana, sobre un tema de actualitat i interès. Enguany el tema triat ha estat: “Es poden mantenir les condicions actuals d’accés a l’habitatge?”

La competició tindrà dues fases: preliminar, que es desenvoluparà pel procediment de grups, i final, de forma eliminatòria directa. La final tindrà lloc el dissabte dia 26 d’abril, i hi haurà un primer premi de 2.500 euros per a l’equip guanyador i de 1.200 per a l’equip finalista. Segons el responsable de la preparació dels concursants a la UA, Faust Ripoll, “a més, hi haurà un premi honorífic atorgat pel jurat al millor orador o oradora de la competició i un altre també d’honorífic atorgat pels participants al millor equip de la competició”.

Aquest és el tercer any que la Universitat d’Alacant participa a la Lliga de Debat de la Xarxa Joan Lluís Vives. El seu palmarés a les darreres edicions ha estat, subcampions el curs 2005-2006 i campions el curs passat, 2006-2007.