III Jornada LitCat de Grups d'Investigació de Literatura Catalana Contemporània

Alicante, 15 de mayo de 2016

Investigadores del ámbito de Literatura Catalana Contemporánea celebran la III Jornada LITCAT de grupos de investigación de Literatura Catalana Contemporánea, el martes 17 de mayo 2016, en la Sede Universitaria Ciudad de Alicante, situada en la avenida Ramón y Cajal. El programa cueta por ejemplo con la conferencia inaugural "Globalització i literatura" del profesor de la UA Enric Balaguer, o "Escriure des del Monstre", por el escritor Manuel Baixauli (18.30h).

Por primera vez y con el mismo carácter bienal que las caracteriza, aprovechando la ubicación en la Sede alicantina de la Delegación del Institut d’Estudis Catalans (IEC), las Jornadas se trasladan de Barcelona a Alicante. Aquí, los expertos pondrán en común sus investigaciones, con la disposición de crear cohesión entre los diferentes grupos de trabajo y buscando rentabilizar la investigación que se lleva a cabo en el área de Contemporánea, tal y como ha aclarado Joaquim Espinós, coordinador de la Jornada y profesor de Filologia Catalana de la UA.

Carles Cortés, vicerrector de Cultura, Deportes y Política Lingüística de la UA, y Jorge Olcina, director de la Sede Universitaria Ciudad de Alicante, presentarán la actividad a las 9:30 horas. A continuación, Enric Balaguer, director del grupo de investigación de Literatura Contemporánea de la UA, pronunciará la conferencia inaugural “Globalització i literatura”. La ponencia de clausura correrá a cargo del pintor y escritor Manel Baixauli.

Organiza la Societat Catalana de Llengua i Literatura del Institut d’Estudis Catalans y el Departamento de Filologia Catalana de la UA. Colabora la delegación de Alicante del Institut d’Estudis Catalans, la Societat Catalana de Llengua i Literatura, el Vicerrectorado de Cultura, Deportes y Política Lingüística, la Sede Ciudad de Alicante y el Departamento de Filología Catalana de la UA.

Programa:

9.30 h Presentació.

9.45 h Conferència inaugural: Enric Balaguer,
Grup de Recerca de Literatura Contemporània, (U. Alacant):
"Globalització i literatura".

10.45 h Anna Perera Roura,
Grup de recerca de Patrimoni Literari (U. Girona):
"El portal patrimoni literari.cat, una cartografia dels Jocs Florals (1868-1939)".

11.30 h Sílvia Coll-Vinent,
Grup TRILCAT (U. Ramon Llull):
"Valery Larbaud i la literatura catalana (1915-1936)".

12.00 h Ricard Giramé Parareda - Mia Güell,
Grup de Recerca de Textos Literaris (U.Vic):
"Endrets.cat: un espai virtual també per a la memòria, la interculturalitat i la traducció".

12.30 h Eusebi Coromina,
Estudis de gènere: traducció. Literatura, història i comunicació, (U. Vic)
Laura Vilardell,
Textos literaris contemporanis: estudi, edició i traducció (U.Vic):
"Vol de nit, entre la censura i la recerca d’un nou model de llengua narratiu".

13.00 h Xavier Pla,
Grup de Recerca en Literatura Catalana Contemporània, (U. Girona),
"Camilo José Cela en la literatura catalana: una correspondènciainèdita amb Blai Bonet".

13.30 h Anna Esteve,
Grup de Recerca de Literatura Contemporània, (U.Alacant):
"La imatge pública i privada d’Emili Gómez Nadal a través dels seus escrits autobiogràfics".

14.00 h Dinar

16.00 h  Montserrat Corretger,
Grup de Recerca Identitats en la Literatura Catalana, GRILC, (U.Tarragona):
"Odó Hurtado, novel·lista d’exili".

16.30 h Maria Victòria Parra Moyà,
Literatura Contemporània: Estudis Teòrics i Comparatius, (U. Illes Balears):
"Les poètiques visuals de J.M. Calleja i Clemente Padín en la constitució d’una llengua supranacional".

17.00 h Jordi Jané-Lligé,
Grup d’Estudi de la Traducció Catalana Contemporània, GETCC, (U. Autònoma de Barcelona):
"La llengua literària en les traduccions de La Cua de Palla. A la recerca d’un model d’anàlisi".

17.30 h Isabell Marcillas,
Grup d’Estudis Transversals (U.Alacant):
"Teatre aplicat: una dramatúrgia per a l’educació de la memòria".

18.00 h Ramon Pinyol - Eusebi Coromina
(U. Vic):
presentació de les actes de la II Jornada LITCAT.

18.30 h Conferència de clausura: Manel Baixauli,
 "Escriure contra el Monstre".

19.30 h Clausura de les III Jornades LitCat

Comitè organitzador: Joaquim Espinós i Lliris Picó.