• Cultura i ciència - Notícies publicades en Novembre, 2016
Notícies publicades en Novembre, 2016
  • Dilluns, 21
  • Brain Conferences

Brain Conferences, activitats paral·leles a l'exposició "Inestablos", de Lidó Rico

28, 29 i 30 de novembre - Seu Ciutat d'Alacant i MUA

Com a activitat paral·lela a "Inestablos", la nova exposició de Lidó Rico en el MUA, es duran a terme una sèrie de conferències sobre art, comunicació i cervell humà titulades Brain Conferences. Dilluns 28 en la Seu: "Los museos como contenedores de emociones y el poder del arte como terapia contra el Alzheimer" (20.15h). Dimarts 29, també en la Seu: “La percepción social de la epilepsia”. I dimecres, en el MUA: “Neuromarketing: leyendo la mente del consumidor” (11.30h),  “Genoarquitecturas: Corpografias de la adicción” (17h) i “¿Tienen historia las emociones?” (19h).

CulturaExposicionsDivulgació científica
  • Dimecres, 16
  • Inestablos4

"Inestablos", nova exposició de Lidó Rico en el MUA

Fins al 8 de gener - MUA

Lidó Rico inaugura una sorprenent mostra en la qual uneix ciència i art per a presentar el complex món de les addiccions, amb peces que parteixen de cervells humans reals. L'exposició, que es podrà gaudir fins al 8 de gener, és fruit de la col·laboració de l'artista amb el neurofisiólogo Luei I. Tseng i el neurobiólogo José Luis Ferrán.

CulturaExposicions
  • Diumenge, 6
  • Sant Albert Magne 2016

Programa d'activitats de Sant Albert Magne 2016 en la Facultat de Ciències de la UA

Del 8 al 18 de novembre - Facultud de Ciències de la UA

La ciència i la cultura van de la mà en les celebracions de Sant Albert Magne, que enguany inclouen conferències divulgatives, concursos de fotografia i microrelats, competicions esportives, i els premis d’Investigació en Química i Jordi Juan de Matemàtiques, entre altres esdeveniments.

CulturaDivulgació científica
  • Divendres, 4
  • Exposició Litófonos

Ciència i art s'uneixen en l'exposició "Litòfons. Els sons de les pedres"

Fins al 14 de novembre - Centre Municipal de les Arts, Plaza Quijano, Alacant

De l'artista mexicana Yoliztli Villanueva, la mostra acull escultures sonores creades amb la col·laboració del geòleg i professor del Departament Ciències de la Terra i del Medi Ambient de la Universitat d'Alacant, Hugo Corbí. Unes trenta figures, elaborades amb diferents tipus de roques –sedimentàries, volcàniques, metamòrfiques, etc.– formen part del conjunt de l'exposició.

CulturaExposicionsDivulgació científica
  • Dijous, 3
  • Jornades de divulgació de l'astronomia 2016

XV Jornades de divulgació de l'Astronomia

Del 4 al 18 de novembre - Calme Universitària Ciutat d'Alacant, c/ Ramón y Cajal, 4

Les jornades, organitzades pel Grup d'Astronomia i Astrofísica del Departament de Física, Enginyeria de Sistemes i Teoria del Senyal de la Universitat d'Alacant, proposen les conferencies "Astronomia, explanetas i ¡música!" (4/10 20.15h), "Estels, forats negres i altres habitants del centre de la via làctica" (11/10 20.15h) i "Alicante: una família de cúmuls estel·lars en la nostra galàxia" (18/10 20.15h).

CulturaDivulgació científica

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant