• Art i exposicions - Notícies publicades en Maig, 2016
  • cartel_Cervantes_Shakespeare_La_Nucia

L'exposició Cervantes-Shakespeare: dos genis universals, a La Nucia

Fins al 6 de juny - Auditori Mediterrània, La Nucia

Després de la seua estrena en la Sala Aifos de la UA, la mostra "Cervantes-Shakespeare: dos genis universals" arriba a La Nucia a través de la seua Seu Universitària. La mostra està composta per una sèrie de plafons il·lustratius que pretenen explicar la transcendència internacional i el llegat literari d'aquests dos grans exponents de la literatura occidental moderna, i com la seua obra, encara avui dia, inspira escriptors de diverses tendències.

• Alcoi, les fotos de la Guerra

"Alcoi, les fotos de la Guerra", cicle de conferències i exposició

Fins al 10 de juny - Seu Ciutat d'Alacant (Ramón y Cajal, 4)

Fa una dècada a penes hi havia testimonis fotogràfics sobre  el  període  de  la  Guerra  Civil  a  Alcoi.  Avui  dia,  però, aquesta ciutat disposa d’una col·lecció de fotos ben àmplia. Entre aquestes fotografies hi ha les preses pel personal escandinau de l’Hospital Suec-Noruec i per militars de la Divisió
    Littorio italiana, integrants de la present exposició. De forma paral·lela a la mostra es desenvolupa un cicle de quatre conferències.

• Divendres, 27
  • II Residències formatives MUA

II Residències formatives d'art contemporáneno en el MUA

Presentació projectes fins al 16 juny. Estada de l'11 al 22 de juliol - MUA

¡Presenta el teu projecte! Les residències formatives 2016 seleccionen cinc artistes residents o col·lectius, de qualsevol edat i nacionalitat, per a realitzar un projecte artístic en les instal·lacions del MUA, que convertisca el museu en un espai de creació i recerca multidisciplinària.

• Divendres, 20
  • Jaciment_estavelles

Exposició de fotografia nocturna "Jaciment d'estels"

Del 20 de maig al 20 de juliol - Centre d'Interpretació de l'Alcúdia

"Jaciment dels estels" és un projecte fotogràfic d'imatges nocturnes que es proposa mostrar llocs i enclavaments emblemàtics del Parc Arqueològic de L'Alcúdia des d'aqueix punt de vista poc habitual: la nit. Organitzen: UA i el Parc Arqueològic de L'Alcúdia.

CulturaExposicionsDivulgació científica
  • Dijous, 19
  • Arquitectures efímeres en paisatges culturals 12

Nova arquitectura efímera en espais culturals i urbans d'Alacant per a celebrar el Dia Internacional dels Museus

Del 20 de maig al 10 de juny

No et perdes aquest conjunt de set instal·lacions fetes per estudiants de tercer curs d'arquitectura de la UA en els entorns del MUA i del MACA per a celebrar el Dia Internacional dels Museus DIM2016.

• Dimarts, 17
  • DIM 2016

La UA amb el Dia Internacional dels Museus 2016

Del 18 al 22 de maig

Amb motiu del DIM, i amb el lema «Museus i Paisatges Culturals», els Museus d'Alacant presenten una programació conjunta en el MACA, el MARQ, Las Cigarreras, el Museu de la Volvo, el Mubag, el Museu d'Aigües d'Alacant, el Museu Nou Tabarca, el IAC Gil Albert, la Sala d'Exp. de la Llotja i el MUA. La programació del MUA, en part per a públic familiar, es desenvoluparà de divendres a diumenge. Programació específica al MUA.

CulturaInformació sobre jornades, cursos, conferències...ExposicionsJornades
  • Dilluns, 16
  • Art i Naturalesa Avui

Exposició "Arte y Naturaleza hoy"

Del 19 de maig al 12 de juny - MUA

Una reflexió actual sobre les relacions que es poden establir entre les idees d’art i natura, i que responen a les diferents poètiques personals d'artistes del grup de recerca Art, Espai Públic i Paisatge de la Universitat de Múrcia.

• Dimecres, 4
  • Paisatges de valor. Enric Valor (1911-2000) a Bocairent

Exposició fotogràfica "Paisatges de valor. Enric Valor (1911-2000)"

Del 7 al 20 de maig - Sala Joan de Joanes de Bocairent

El Museu de la Universitat d'Alacant et proposa "Paisatges de valor. Enric Valor (1911-2000)", una exposició que mostra les fotografies preses en els llocs de la literatura valoriana.

• Dilluns, 2
  • Cartell llapis, paper i bombes

Llapis, paper i bombres (1936 -1939)

Del 3 al 19 de maig - Sala d'exposicions IES La Foia d'Elx

"La guerra amb ulls de nen, el drama en dibuixos". L'exposició Llapis, paper i bombres (1936 -1939) arreplega un conjunt de dibuixos que van crear els xiquets durant els anys de la Guerra Civil Espanyola.