• Art i exposicions - Notícies publicades en Maig, 2017
  • 2017_eac banner

Les "Trobades d'Art Contemporani" EAC 2017 arriben al MUA

Fins al 21 de juliol - MUA

Un any més, la Diputació Provincial d'Alacant i el MUA presenten l'exposició del certamen internacional "Trobades d'Art Contemporani" organitzat pel IAC Juan Gil-Albert. Una proposta que enguany als seus vint anys i es consolida com una plataforma per a la trobada i la promoció dels joves creadors plàstics de la nostra terra i de qualsevol racó del món.

• Dimarts, 23
  • Arquitectures Efímeres MUA 2017 7

Exposició "Arquitectures efímeres i controvèrsies culturals" en el MUA

Fins al 2 de juny - MUA

Com en edicions anteriors, les celebracions del DIM s'han vist acompanyades per instal·lacions d'art del grup Arquitectures Efímeres Culturals de la UA , integrat per estudiants deº 3 d'arquitectura. Enguany, han investigat sobre el paper de l'Arquitectura efímera en la potenciació de la imatge urbana dels Museus d'Alacant, evidenciant temes de consens i controvèrsia.

• Divendres, 12
  • Quimiografía de Llorens Ferri portada

Exposició "40 quimiografies de Llorens Ferri: Dibuixar amb llibertat" en el MUA

Del 12 al 30 de maig - MUA

Les peces que l'alcoià Llorens Ferri presenta en aquesta exposició han sigut produïdes mitjançant una pràctica creativa experimental en la qual l'artista aprofita els processos fotoquímics, i a través de la qual plasma les seues passions, els seus fetitxes i el seu amor per la llibertat.

• Dijous, 11
  • dim 17 MUA portada

El MUA se suma a les celebracions del Dia Internacional dels Museus DIM 2017

Del 18 al 21 de maig - Museus d'Alacant

Deu centres expositius d'Alacant s'uneixen per cinquè any consecutiu per a celebrar una nova edició del Dia dels Museus a la ciutat. L'ampli programa d'activitats inclou visites guiades, teatralitzades i lliures a diverses exposicions, espectacles de dansa, tallers creatius, projeccions cinematogràfiques, concerts i conferències, per a tots els gustos i edats.

CulturaInformació sobre jornades, cursos, conferències...ExposicionsTeatre i dansaMúsicaCinemaCursos i tallers
  • Dimecres, 10
  • catedra-antoni-miro

Convocades vuit beques d'art contemporani per la Càtedra Antoni Miró de la UA i la Fundació Banc Sabadell

Presentació de sol·licituds fins al 26 de juny

Gràcies a un acord signat per ambdues entitats, queden convocades vuit beques per a recerca en Art Contemporani i per a la producció d'exposicions, destinades, fonamentalment, a joves creadors, investigadors, estudiants i a la societat en general. Consulta les bases.

CulturaBeques i ajudesExposicions
  • Dimarts, 9
  • Exposició superant estereotips

Acurtar la bretxa de gènere. Exposició "Superant estereotips, ocupant espais" en l'Aulari I

Del 9 al 12 de maig - Sala Trànsit, Aulari I, UA

L'ONG Solidaritat Internacional del País Valencià (SIPV) presenta el seu projecte de conscienciació sobre l'assignació apresa de rols de gènere, amb l'objectiu de contribuir a acurtar la bretxa de gènere en la ciutat d'Alacant. Acompanya l'exposició amb un joc que ens ajudarà a reconèixer estereotips.

• Divendres, 5
  • Humor social 2017

La desigualtat protagonitza una nova edició de la Mostra d'Humor Social de la UA

Fins al 31 de juliol - Sala Aifos de la UA

"Home ric, homes pobres". El dramàtic tema de la desigualtat és l'eix central de la nova Jornada d'Humor Social de la UA que, gràcies al suport de Federació de Caricaturistes d'Espanya (FECO-Espanya), aconsegueix enguany la seua XVII edició. Un total de 61 dibuixos de 44 autors internacionals formen l'exposició.

• Dimecres, 3
  • Extracció Jordi Vila

Cicle d'exposicions abril-maig 2017 a Alcoi amb la Càtedra Antoni Miró d'Art Contemporani

Fins a finals de maig

La mostra col·lectiva "Papers i collages per a Joan Valls" a la Llotja de Sant Jordi, "Extracció" de Jordi Vila en el Centre Ovidi Montllor, i "A l'ombra del Montgó" d'Hans Dieter Zingraff en el Centre Cultural, tres noves propostes expositives a Alcoi amb la participació de la Càtedra Antoni Miró UA.