• Art i exposicions - Notícies publicades en Maig, 2021
  • elenaaguilera

Exposició «On es naix, on es mor» d'Elena Aguilera en el MUA

Del 4 de juny al 18 de juliol - Sala Sempere del MUA

L'exposició de l'artista alacantina Elena Aguilera, comissariada pel professor de la UA Juan A. Roche Cárcel, està composta per una vintena de pintures de gran format i un vídeo realitzats entre 2019 i 2021, estructurats a través de quatre eixos temàtics: la muntanya, el niu, el riu i l'arbre. Aquests quatre elements es converteixen en símbols de l'existència humana en general, però també de la vivència subjectiva de la pròpia artista.

• Dimecres, 26
  • tabularasa

L'artista multidisciplinari Massimo Pisani reflexiona sobre l'art contemporani del segle XX en la Seu ciutat d'Alacant

Dijous 27 de maig - Seu ciutat d'Alacant - 19.00 h.

Futurisme, Constructivisme i Dadaisme, els tres moviments fonamentals de l'art contemporani que van nàixer a principis del segle XX, centraran la conferència «Tabula Rasa», a càrrec de l'artista multidisciplinari Massimo Pisani. L'activitat, organitzada per la Seu ciutat d'Alacant, forma part del cicle Diàlegs en el Territori del Vicerectorat de Cultura, Esport i Extensió Universitària i podrà seguir-se també per videostreaming.

• Dimarts, 25
  • Arquitectures efímeres Elda 2021

La nova edició d'Arquitectures Efímeres arriba a Elda

Del 28 de maig al 13 de juny - Plaza de la Ficia d'Elda

L'Àrea de Projectes Arquitectònics de la Universitat d'Alacant / EPS, sota la direcció de la professora Adriana Figueras, proposa una nova edició de les seues instal·lacions artístiques de revitalització comercial, en aquesta ocasió en el centre d'Elda i sota el nom "Arquitectures Efímeres Joventut d'Elda". Pots seguir el seu desenvolupament en Facebook i Instagram.

• Dilluns, 17
  • vinticincbreve

Exposició col·lectiva: «Vinticincvacances. A Ovidi Montllor», a Xàtiva

Del 14 maig - 22 d'agost 2021 - Espai Cultural Sant Domènech i Casa de l'Ensenyança

La Càtedra Antoni Miró d'Art Contemporani presenta a Xàtiva aquesta exposició col·lectiva de 25 artistes plàstics inspirats en l'obra d'Ovidi Montllor i en la dels seus poetes preferits. Un exercici de memòria i homenatge al compromís i exemple de lluita pels valors democràtics d'Ovidi Montllor.

• Dijous, 13
  • expocarmelinaalcoy

Exposició «Carmelina Sánchez-Cutillas» al campus d'Alcoi

Del 14 al 21 de maig - Campus d'Alcoi (Edifici Cambra de Comerç)

La mostra, distribuïda en quatre blocs molt definits, és un recorregut a la vida i l'obra de Carmelina Sánchez-Cutillas, la gran escriptora valenciana del segle XX, designada escriptora de l'any 2020 per l'Acadèmia Valenciana de la Llengua. Inauguració 14 de maig, a les 18.00 h.

CulturaExposicionsLiteratura
  • Dilluns, 10
  • lesrodesbreve

Exposició «Les Rodes de la Memòria», de Ramón Pérez Carrió, en el MUA

Del 14 de maig a l'11 de juliol - Sala Cool del MUA

L'exposició arreplega una mostra del treball realitzat en els últims anys, per l'artista alacantí Ramón Pérez Carrió, que ens proposa un viatge a través d'un conjunt d'obres dividides en sèries, basades en l'obra de Ramon Llull i en la d'altres filòsofs platònics.

• Divendres, 7
  • alquimiavegetal

Exposició «Alquímia vegetal», de Pilar Sala, en la Seu ciutat d'Alacant

Del 7 de maig al 26 de juny - Sala Juana Francés (Seu ciutat d'Alacant)

La mostra és fruit del treball de recerca que desenvolupa des de fa diversos anys l'artista plàstica Pilar Sala amb les plantes del seu entorn. Utilitzant l'antiquíssima tècnica de fabricació manual de paper, elabora textures vegetals que posteriorment utilitza per a fer llibres, escultures, collages, instal·lacions i fotografies.

• Dijous, 6
  • fjarque

Exposicions abril-juny a Alcoi amb la Càtedra Antoni Miró

Del 4 de maig al 30 de juny - Salas d'art d'Alcoi

La Càtedra Antoni Miró llança un nou cicle de tres exposicions: «Heterodòxia», en Centre Ovidi Montllor, és el resultat de la recerca de la identitat fotogràfica d'alumnes aficionats a la fotografia guiats pel fotògraf i professor Xavier Mollà, «Sentografies, Sento Masià», en el Centre Cultural d'Alcoi, mostra la trajectòria artística del pintor recentment mort, i «La càmera i la vida, Francesc Jarque», a la Llotja de Sant Jordi, ret homenatge a l'obra del cèlebre fotògraf valencià.

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer