Exposició "No tengo dueño" sobre violència de gènere

Alacant, 29 de novembre de 2017

Diana Raznovich utilitza l'humor per a acostar-se al tema de la violència de gènere com a arma per a derrocar barreres.

Pròximes exposicions:

• Del 4 al 21 de desembre de 2017 a casa Museu-CEAHM Alberto Sols, Sax. Horari de la Sala: de dilluns a divendres de 17:30 - 20:30 h.

Amants

Amb aquesta exposició, consistent en 31 dibuixos de de la humorista gràfica argentina Diana Raznovich, l'Institut de Recerca d'Estudis de Gènere de la Universitat d'Alacant IUIEG (abans Centre d'Estudis sobre la Dona) pretén ajudar a prevenir la violència de gènere. El IUIEG és un Institut propi de la Universitat d'Alacant, en el qual es desenvolupen, a més d'activitats docents i investigadores, unes altres de difusió i sensibilització en igualtat de gènere.

La violència de gènere constitueix una manifestació de relacions de poder històricament desiguals entre homes i dones, que han conduït a la dominació de la dona i a la discriminació en contra seva per part de l'home i impedit el seu avanç ple en tots els àmbits. La violència de gènere és universal. No hi ha cap regió del món, cap país i cap cultura en què s'haja aconseguit que les dones estiguen lliures de violència. Les manifestacions de la violència de gènere poden ser moltes, des de tracta de dones, agressions sexuals, fins a mutilació genital... i poden tenir lloc en escenaris molt variats: en la família, en la societat, en l'Estat, etc.

Entre aquestes activitats, destaquen les dutes a terme seguint tres línies específiques: l'ús no sexista del llenguatge, la prevenció de la violència de gènere i el rescat de la invisibilitat històrica d'aquelles dones que van ser influents i que, malgrat els seus esforços, no han rebut reconeixement, no són recordades ni han sigut estudiades.

Fitxa tècnica

Comissari:

Premsa / webs:

Llocs on ha sigut exposada:

• Adreça Insular d'Igualtatdad. Consell de Mallorca. De l'1 de gener al 30 de juny de 2017
  • Ajuntament de Fuenlabrada. Del 4 de novembre al 29 de novembre de 2016
  • IES Enric Valor. El Campello. Del 18 d'octubre al27 d'octubre de 2016
  • El´Ràfol d Almúnia. Del 8 de març al 21 de març de 2016
  • Ajuntament del Campello. De l'1 de març al 21 de març de 2016
  • Seu Universitària de la Marina, Benissa. De l'11 de juliol al 22 de juliol de 2016
  • Ajuntament de Maó-Maó, Menorca. Del 28 d'octubre al 27 de novembre de 2015