• L'AULA DE TEATRE I LA BANDA FILARMÓNICA DE ..AT D'ALACANT REALITZEN UNA GIRA PER ROMANIA

L'AULA DE TEATRE I LA BANDA FILARMÓNICA DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT REALITZEN UNA GIRA PER ROMANIA

Dintre del conveni de col·laboració de la Universitat d'Alacant amb la Unión Teatral de Romania (UNITER), el objectiu del qual és establir els llits per a la realització en comú d'activitats que condueixin a un acostament cultural entre ambdós països, es va establir un intercanvi d'experiències en l'àmbit dramàtic, de forma que s'aconseguís una major comprensió de la latinidad que uneix a Espanya i Romania. Per a aconseguir aquest objectiu, es va acordar realitzar muntatges d'obres en ambdós països, en llengua romanesa i catalana, amb actuacions en romanès per part de l'Aula de Teatre de la UA i actuacions en català desenvolupades per la companyia teatral romanesa Succes.
A partir del 25 d'octubre, començarà una gira de l'Aula de Teatre de la UA per Romania. Amb Juan Luis Mira al capdavant, el grup de teatre universitari interpretarà l'obra Minim.mal Show, un dels primers textos de l'autor català Jordi Belbell, que va contar amb la col·laboració de Miquel Gorriz. L'obra és una crítica mordaz del món de les aparences, estructurada en sketchs, amb prioritat del gest sobre el text. La companyia romanesa Succes, de la Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematogràfica de Bucarest, escenificarà l'obra del dramaturg Matei Visniec Paparazzi o La història d'una alba avortada, dirigida per Bogdan Cioaba. Paparazzi, inscrita en el gènere de l'absurd, tracta de transmetre la importància dels valors morals en un món absurd i deshumanitzat. Les obres es representaran en sessió doble el 31 d'octubre en Botosani, el 1 de novembre en Iasi i el 3 de novembre en el Festival de Teatre de Bucarest.
Al novembre, les obres es representaran en el Paranimf de la UA amb algunes variacions. Minim.mal Show es convertirà en un projecte trilingüe (castellà, romanès i català) per a demostrar la universalitat del teatre, i Paparazzi s'escenificarà en català. Les obres es veuràn en sessió doble el 10 de novembre: Paparazzi a les 12 hores, i Minim.mal Show a les 20 hores. A més, Succes durà Paparazzi al Saló d'Actes de la Seu Universitària de Benissa el 14 de novembre.
Així mateix, la Banda Filarmónica de la Universitat d'Alacant, dirigida per Joan Iborra, també es desplaçarà fins Romania, i celebrarà recitals en Suceava o Botosani (lloc encara sense concretar) els dies 27 i 30 d'octubre. Després de la gira, l'Orquestra Sinfònica de Botosani celebrarà un concert en el Paranimf de la UA el dia 18 de novembre, i en el Centri Cultural El Teular de Cocentaina el 20 de novembre.