Oberta la matrícula per als Tallers del Secretariat de Cultura

El Secretariat de Cultura, dependent del Vicerectorat d'Extensió Universitària de la Universitat d'Alacant (UA), ha obert el termini de matrícula per als tallers del curs acadèmic 2003/04, que expira el 14 d'octubre, encara que és possible la matriculació fora de termini si encara queden places vacants. En els tallers del Secretariat de Cultura seran admesos preferentment els alumnes de la UA, el PDI i PAS. En cas de quedar places vacants, s'oferiran a persones alienes a la Universitat. L'oferta de tallers presentada pel secretariat de Cultura s'ha ampliat en relació al curs 2001/02. Durant el passat curs, els alumnes van poder assistir a 38 tallers, mentre que aquest podran elegir entre 49 tallers de diverses modalitats. L'assistència als tallers, a més de proporcionar una formació integral, permet l'obtenció en alguns casos de crèdits de lliure elecció. Per a consultar una informació més detallada remetre's a l'adreça d'Internet www.ua.es/es/cultura.

Oferta diversificada

El Secretariat de Cultura ha optat per oferir una àmplia gamma de possibilitats dintre de diversos blocs temàtics. En relació amb l'Expressió Escrita i Literatura, s'han inclòs els següents tallers: Aprèn a fer un periòdic i una revista; Escriure per a Internet; Taller de Correcció de Textos; Taller de Lectura i Creació Poètica; Taller de Narrativa de Ficció; Taller de Novel·la Negra. Sobre Cinema s'han dissenyat els cursos Història del Cinema Espanyol; Història Universal del Cinema; Gèneres cinematogràfics; La ciutat dels cineastes: cultura, societat i models urbans; VIII Seminari de Relacions entre el cinema i la literatura. El gènere cinematogràfic literari: vigència i revisió; Escriptura i realització cinematogràfica; Com s'escriu una pel·lícula: taller de guió cinematogràfic. Els cursos de Comunicació i Llenguatge són: Narració Oral I. Iniciació; Narració Oral II. Recursos de Suport; Taller de Veu i Comunicació; Curs de Narració i expressió en valencià "Contem Contes". Respecte a l'Art i Noves tecnologies els cursos que s'ofereixen són Imitar el cinema en vídeo domèstic digital; La imatge en l'era digital; Creació musical. MIDI, Àudio i Noves Tecnologies. En les Arts Plàstiques s'han contemplat Art en vidre; Ceràmica i L'art de la fotografia en blanc i negre. La dansa i la música inclouen els cursos Anys 70: l'edat madura del rock & roll; Banda Filarmónica; Coral Universitària; Guitarra contemporània; Guitarra flamenca; Percussió; Samba, salsa i altres ritmes llatins; Món i formes del flamenc: curs audiovisual sobre la seva història, desenvolupament i continguts en el canti, ball i la guitarra; Sevillanes; Ball flamenc; Dansa Moderna; Dansa Oriental; Dansa oriental cap de setmana i Capoeira. Els interessats pel teatre poden inscriure's en Curs de Teatre Clàssic grecollatí: teoria i pràctica; Teatre Universitat Permanent; Teatre Universitari; Teatre Universitari; Teatre Universitari Clàssic. Les tècniques de relaxació i expressió corporal també han estat contemplades, oferint-se els cursos Expressió corporal; Taller de dinàmica i teràpia del riure; Yoga. Relacionats amb Altres continguts socials i culturals: ¿Què és una ONGD? Taller d'iniciació en pràctiques solidàries de cooperació internacional per al desenvolupament; Taller d'humor gràfic (acudit, historieta i caricatura); Cata de vins i IV Jornades de Gestió Cultural.