JORNADES: XX ANIVERSARI DE LA LLEI D'ÚS I ENSENYAMENT DEL VALENCIÀ

La sala Altamira de la Seu Universitària Ciutat d'Alacant celebra el XX Aniversari de la Llei d'Ús i Ensenyament del Valencià els dies 20 i 21 de novembre, mitjançant unes jornades que propicien una reflexió multidisciplinaria, oberta i crítica sobre el significat històric de la llei, aprovada al novembre de 1983, i estudien el seu desenvolupament en el marc d'altres processos de normalització lingüística. Les jornades s'inauguraran a les 11.30 hores, i a les 12 tindrà lloc la primera ponència, Com és va fer la Llei d'Ús i Ensenyament del Valencià, a càrrec del ex conseller d'Educació i Cultura de la Generalitat Valenciana, Ciprià Ciscar. A les 17 hores, el membre del Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana i de Institut d'Estudis Catalans, Vicent Pitarch, desenvoluparà la conferència L'ús social i oficial de la llengua. A les 18.30 hores s'efectuarà la taula rodona El valencià a'l ensenyament, amb la participació del director tècnic del Secretariat de Promoció del València de la UA, Josep Forcadell, el president de la Federació Escola Valenciana, Diego Gómez, i un representant de la Conselleria de Cultura i Educació de la Generalitat Valenciana. El primer dia es tancarà a les 20 hores amb la ponència El paper de'l Acadèmia Valenciana de la Llengua en el procés de normalització lingüística, desenvolupada per la presidenta de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua, Ascensió Figueres.

Divendres, 21 de novembre
El segon dia, les jornades s'iniciaran a les 10 hores amb la conferència Un balanç del desenvolupament de la Llei d'Ús i Ensenyament del Valencià, a càrrec del lletrat secretari de'l Acadèmia Valenciana de la Llengua i professor titular de Dret Constitucional de la Universitat de València, Lluís Agulló. A les 11.30 s'efectuaran les intervencions del Panell d'Experiències, amb la presència de la professora titular de Dret Administratiu de la Universitat de Santiago de Compostel·la, Alba Noguera; el catedràtic de Dret Administratiu de la Universitat del País Basc, Iñaki Aguirreazkuénaga; el professor titular de Dret Administratiu de la Universitat d'Oviedo, José Manuel Pérez, i el director de l'Àrea d'Educació i Acció Social de l'Ajuntament de Zaragoza, José Ignacio López Susi. A les 17 hores, serà el torn del catedràtic de Dret Constitucional de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona i director de'l Observatori del Català, Jaume Vernet i Llobet, que impartirà la ponència Processos de normalització lingüística a'l Estat Espanyol i a Europa des de la perspectiva del català. A les 18.30 s'efectuarà la taula rodona Els partits polítics davant el procés de normalització del valencià, amb la col·laboració de representants de partits polítics. Finalment, a les 20 hores se celebrarà la ponència de clausura La Llei d'Ús i Ensenyament del Valencià mirant al futur, a càrrec del professor titular de Dret Administratiu de la UA, Josep Ochoa.

Google+: http://google.com/+Culturaenlaua