• LA COMPANYIA BAMBALINA I EL GRUP INSTRUMENT..RESENTEN AL PARANIMF 'HISTORIA DEL SOLDADO'

LA COMPANYIA BAMBALINA I EL GRUP INSTRUMENTAL DE VALÈNCIA PRESENTEN AL PARANIMF 'HISTORIA DEL SOLDADO'

Dimecres que ve, 3 de desembre, a les 20 hores, la companyia Bambalina Titelles i el Grup Instrumental de València representaran al Paranimf de la Universitat d'Alacant l'obra Historia del soldado. La Sociedad Estatal de Conmemoraciones Culturales, en coproducció amb la Companyia Bambalina Titelles, assistits pel Grup Instrumental de València, propicien una escenificació original i creativa, en la qual brillen l'adreça musical de Joan Cerveró, l'adreça escènica de Jaume Policarpo i les interpretacions de Juli Cantó, David Durán, Esperanza Giménez, Esther Morales i José Rodríguez.

Estrenada per vegada primera en el Teatre de Lausanne en 1918, Historia del soldado s'ha convertit en una de les obres emblemàtiques de la cultura moderna i un dels punts de partida de la música d'avantguarda. La part musical, compostosa per Stravinsky, va introduir nous estils com el ragtime o el tango, units a estructures clàssiques com corals, pastorals i marxes. El libreto va ser creat per Charles F. Ramuz, qui es va basar en la llegenda popular del soldat i el diable, recollida per Afanasiev, per a construir un al·legat contra la guerra. La versió que presenta la companyia teatral Bambalina al costat del Grup Instrumental de València, conserva les aportacions de Stravinsky i Ramuz, i incorpora a la dansa i a la interpretació un esplèndid espectacle de marionetes. La entrada és lliure, previa recollida d'invitació al Punt d'Informació de Cultura (PIC).