TEATRE, DANSA, MÚSICA I POESIA AL PARANIMF

El Paranimf de la UA, dintre de la seua programació estable, ofereix per als dies 22, 25 i 26 de novembre tres espectacles de teatre, dansa, música i poesia. El dissabte 22, s'escenificarà l'obra Ni sombra de lo que fuimos, a càrrec de la companyia La Zaranda, inclosa en la Mostra de Teatre Espanyol d'Autors Contemporanis. El dimarts 25, La Carátula i Mercaderes presenten l'espectacle de poesia i música La venta del cruce, i el dimecres 26, la Companyia de Dansa de Mar Gómez representarà la interacció entre teatre i dansa La ca SADE l'est. Els tres espectacles començaran a les 20 hores.

22 de novembre
Ni sombra de lo que fuimos és una història malenconiosa, de perdedors, on es presenten cinc personatges enfrontats al buit. Arriben a pobles en els quals ningú s'interessa per la seua atracció. Els cavallets han viatjat molt. Tan sols hi ha un cavall de fusta damunt del qual han somiat generacions senceres. Malgrat això, envellit i antiquat, ha perdut l'atractiu. Ningú no el visita. Només unes poques persones tracten de traure-li una mica més de diners: l'ancià propietari i els quatre empleats. La misèria i la rutina se'ls mengen i no saben ben bé com eixir del compromís.

25 de novembre

La companyia teatral La Caràtula i el grup musical Mercaderes presenten La venta del cruce, un espectacle que combina la poesia de Walt Whitman (Song of myself) amb una fusió de flamenc i jazz inspirada en temes de Chet Baker, Thelonius Monk i Charlie Parker, i la dansa contemporània de Sonia González.

26 de novembre

Amb la intenció de fer una crítica de la burgesia nord-americana del segle XX, La ca SADE l'est narra la història d'una família que veu truncada la seua antiquada i decadent conducta per la irrupció en les seues vides del marquès de Sade. L'ambientació, inspirada en l'estètica del pintor nord-americà Edward Hooper, deixa entreveure la solitud dels éssers humans contemporanis i la repressió de les seues emocions que finalment afloren per causa de la influència del diví marquès. El llenguatge coreogràfic utilitzat, íntimament lligat a la dramatúrgia, l'humor i la sàtira són els elements principals que caracteritzen les produccions de la companyia de dansa de Mar Gómez.