AZAHAR REFLECTEIX, A RITME DE FLAMENC, LA VIDA DELS JOVES

El dimecres 17 de desembre, a les 20 hores, la companyia alacantina de dansa-teatre Azahar presenta en el Paranimf l'espectacle Menos mal que algunas semanas tienen ocho días, un projecte que intenta reflectir la vida quotidiana dels joves des del punt de vista femení, a partir una base musical flamenca que, a més, incorpora diversos estils musicals com tecno, funky, samba i jazz. Guardonat amb el Primer Premi Alicante a Escena 2002, l'adreça coreográfica del muntatge ha estat efectuada per les components de Azahar (Gema Gómez, Cristina Alfonso, Lola Donate, Vanesa Jover, Mar Mira i Pascual Carbonell), i l'adreça escènica ha estat realitzada per Carbonell, l'únic ballarí de la companyia. Estructurat a partir dels distints dies de la setmana, cada jornada està dedicada als problemes i preocupacions que configuren el món de les joves i adolescents com el treball, els nois, el període, els embarassos no desitjats... "Cara de lunes", dedicat a la rutina d'aixecar-se cada matí per anar a treballar; "Martes y trece", sobre la inseguretat dels nois d'avui respecte a les dones; "Miércoles, la puta regla", "Jueves. Embarazadas", "Viernes. Ñoñerías", "la fiebre del sábado noche", i "Domingo. La resaca del señor", són alguns dels temes tractats, però aquest show reivindica la falta d'espai i llibertat per a somiar, el desig d'un vuitè dia, vint-i-quatre hores per a deixar córrer la imaginació sense lligaments.