'UNA NOCHE CON GABINO' AL PARANIMF

El dimecres 10 de desembre, a les 20 hores, el Paranimf de la UA serà l'escenari per a l'actuació de Gabino Diego, un actor conegut i valorat pel públic gràcies a les seues interpretacions en pel·lícules com El rey pasmado, Belle Epoque, Las bicicletas son para el verano, El viaje a ninguna parte i Amanece, que no es poco, entre altres. En aquesta ocasió, Gabino Diego s'enfronta al públic tot sol, amb un show a mig camí entre el monòleg i l'obra teatral que integra nombres musicals, imitacions de personatges coneguts que van des d'Antonia San Juan fins Fernando Fernán-Gómez, Aznar o el Rei, i anècdotes sobre la seua trajectòria professional, filades en un text escrit per ell mateix i dirigit per la professora d'interpretació i directora de muntatges teatrals Gina Piccirilli. Encara que aquesta és la seua primera experiència en solitari, Gabino Diego no és un nouvingut al món teatral. La fuerza de la costumbre, de Thomas Bernhard, Catón, un republicano contra el César, de Fernando Savater i Something funny happened on the way to the forum, de Larry Gelbart, són algunes de les obres en la qual ha participat.
En la seua faceta cinematogràfica, Gabino Diego ha recollit una collita de guardons, que es va iniciar en 1986 amb el Premi Luis Buñuel al Millor Actor Revelació per El viaje a ninguna parte. En 1991 va aconseguir el Goya al Millor Actor de Repartiment per Ay, Carmela i, posteriorment, ha estat anomenat tres vegades al Goya en la categoria de Millor Actor Protagonista: en 1992 per El rey pasmado, en 1994 per Los peores años de nuestra vida i en 1998 per La hora de los valientes. Així mateix, en 1992 va ser anomenat al Goya com Millor Actor de Repartiment per la oscaritzada Belle Epoque. També ha format part del repartiment d'algunes sèries televisives que han marcat època, com Segunda enseñanza, de Pedro Masó, i Gatos en el tejado, d'Alfonso Ungría.