• NOVES TENDÈNCIES I INVESTIGACIÓ MUSICAL EN ..IV SETMANA DE MÚSICA EXPERIMENTAL' DE LA UA

NOVES TENDÈNCIES I INVESTIGACIÓ MUSICAL EN 'LA IV SETMANA DE MÚSICA EXPERIMENTAL' DE LA UA

Dins el marc del 25 Aniversari de la Universitat d'Alacant, la institució acadèmica ha organitzat en col·laboració amb Metrònom-Fundació Rafael Tous d'Art Contemporani, la IV Setmana de Música Experimental, que es realitzarà en l'Auditori de la Caja de Ahorros del Mediterráneo (CAM) del 15 al 18 de gener de 2004 a les 20.20 hores. Aquesta cita amb les noves tendències musicals contarà amb les actuacions de Criminal Museum, Ricardo Massari Spiritini, Oriol Vilapuig, Mim Juncà, TILT, Marko Ciciliani, Sonic Kitchen i Américo Rodrigues. La programació dels concerts de la Setmana de Música Experimental sorgeix del desig d'apropar experiències d'artistes concentrats essencialment en el so (Kriminal Museum, Marko Ciciliani, Tilt) i altres que utilitzen diverses vies expressives com punt de partida, o com extensió de les seues performances (Américo Rodrigues, Sonic Kitchen, Spiritini).
El dia 15 serà l'ocasió de presenciar l'espectacle del grup Kriminal Museum (Zeno de Rossi, Briggan Krauss, Anthony Coleman i Ted Reichman), format per artistes que provenen de diverses experiències en la improvisació, més o menys lligades al jazz d'avantguarda. És un quartet que obté un resultat sonor i impactant. L'electrònica i l'acordió creen un teixit sonor abstracte que fa un contrapunt als crits i als cops de saxo i percussions.
El dia 16 actuaran Ricardo Massari Spiritini, Oriol Vilapuig i Mim Juncà, que han apostat per una performance musical amb projecció d'imatges i música electrònica, basada en l'obra Il Sogno ed il Martello. En la performance, animacions primàries d'ombres i objectes s'interrelacionen amb la intervenció musical. Barrejant elements vintage, que s'han tergiversat mitjançant un nou ús, amb elements abstractes, la figura de l'home es posa en qüestió, tant en les animacions projectades com en el rol del músic/performer.
El dia 17 serà el torn de TILT, un artista que basa el seu treball en l'experimentació sonora, tant en la improvisació com en l'enfocament estructural de la composició musical. El focus del seu projecte se situa en la creació de teixidures sonores i estructures musicals mitjançant el procés en directe d'instruments acústics. TILT es mou en la frontera entre l'acústica i l'electrònica, les barreja, les superposa i les anul·la.
El dia 18 es portarà a terme la representació de Marko Ciciliani, Américo Rodrigues i Sonic Kitchen. El portuguès Américo Rodrigues presenta una performance vocal, en la qual tenen cabuda onomatopeies, explosions, murmuris, crits, sons guturales, neologismes, murmuris, llengües inexistents, ronquidos, xiulades, riures, gàrgares, graznidos, veus, caos, disturbis, sorolls, veus viscerals, poesia sonora, cant escatològic... Rodrigues és un dels grans mestres de la Poesia Sonora, un "funámbul" i "terrorista fonètic" que amb la seua veu duu més enllà de la paraula i del gest. El suís Sonic Kitchen (Alex Shaub) és un artista que treballa en el camp de l'animació. En aquesta ocasió mostra una performance on el so es crea mitjançant l'acte de cuinar per a transformar-se en una selva experimental de sons en constant canvi. Sonic Kitchen intenta reflectir les circumstàncies de la indústria alimentària actual, i expressar-les mitjançant mitjans visuals. Després de la performance, el menjar se serveix al públic. Sonic Kitchen no cuina una única recepta, sinó que està desenvolupant constantment nous mètodes i metàfores. Per la seua banda, el compositor, performer i improvisador Marko Ciciliani presentarà Mask, peça compostosa en 2002 i inspirada en rituals chamanísticos i en una recerca d'un equilibri entre teixidures i sons, on la "vida pròpia" dels mixers es posa en relleu, amb altres moments on predomina el control de l'intèrpret.