• OBRES PLÀSTIQUES DE JOVES AUTORS ALACANTINS..DRETS HUMANS EN UNA MOSTRA DE LA SALA AIFOS

OBRES PLÀSTIQUES DE JOVES AUTORS ALACANTINS EXPRESSEN ELS DRETS HUMANS EN UNA MOSTRA DE LA SALA AIFOS

El Vicerectorat d'Extensió Universitària de la Universitat d'Alacant i el Consell de la Joventut d'Alacant han organitzat en la sala Aifos (Edifici C de Filosofia i Lletres de la UA) la mostra col·lectiva Els drets humans i l'art, que inclou una vintena de treballs plàstics (escultura, pintura, fotografia, instal·lacions) dels joves autors alacantins Eva Alonso, Aurelio Ayela, Ignacio Chillón, Cristina Ferrández, Antonio Gosálbez, Kribi Heral, Jordi Huguet, Laura Molina, Carlos Rayas, S1047 Jaime Santa Isabel i Yoya Durán. La mostra s'inaugura el 15 de gener de 2004, a les 19.30 hores, i romandrà oberta fins el 19 de febrer de 2004.
L'exhibició tracta de mostrar, mitjançant l'ús del llenguatge artístic, els diversos articles que conformen la Declaració Universal dels Drets Humans, un treball que s'ha realitzat des del Consell de la Joventut en col·laboració amb el Vicerectorat d'Extensió Universitària per a promoure la igualtat, la justícia i l'accés lliure a la cultura i a l'ensenyament, i per a efectuar una crítica contra la violència, el racisme, la pobresa i altres problemes socials.
Per a la coordinadora de la mostra, María Marco, aquesta exposició pretén realitzar "una reflexió dels joves creadors davant les injustícies socials a partir de distints formats i suports artístics, des dels més convencionals com la pintura fins noves formes de creació com les instal·lacions". Així mateix, en l'exposició s'han integrat diversos punts de vista i diverses maneres d'abordar les temàtiques, que engloben des de visions més dures i crítiques fins propostes que emprenen l'humor com vehicle de denúncia.
La contribució de l'expressió artística per a ressaltar la dignitat humana i per a sensibilitzar al públic, remoure consciències i despertar inquietuds té una llarga tradició en la Història de l'Art. Un gran nombre d'artistes han efectuat crítiques socials o han denunciat situacions insostenibles en les seues obres artístiques, com Goya en Los caprichos, o Picasso en El Guernika. La Universitat té entre els seus objectius principals la promoció dels valors humans i crítics. Aquesta mostra continua en la línia de denúncia social i aproximació als problemes de les persones més desfavorides.