• OFERTA CULTURAL EN LES SEUS UNIVERSITÀRIES .. MARINA, BIAR, COCENTAINA, ORIOLA I ALACANT

OFERTA CULTURAL EN LES SEUS UNIVERSITÀRIES DE LA MARINA, BIAR, COCENTAINA, ORIOLA I ALACANT

El Vicerectorat d'Extensió Universitària de la Universitat d'Alacant té com objectiu prioritari la promoció i difusió de la cultura, així com la descentralització de les activitats perquè un major nombre de persones puga gaudir i beneficiar-se dels béns culturals promoguts des de la institució acadèmica. Aquest vicerectorat, a través de les seus universitàries de la província d'Alacant (Benissa, Biar, Oriola, Cocentaina i Alacant), ha aconseguit establir una programació cultural acadèmica i extraacadèmica que inclou conferències, seminaris, cicles cinematogràfics, teatre, recitals, exposicions, jornades, etc.
Per al mes de febrer, les seus han organitzat diverses propostes que conformen un ampli ventall d'ofertes culturals. En la Seu Universitària de la Marina (Benissa) pot visitar-se fins el 16 de febrer la mostra fotogràfica Silenci interior. Realitzada pel fotògraf Ángel García Català i l'escriptor Ismael Belda, l'exposició s'ha configurat com un acostament a la naturalesa de La Marina, realçada per les composicions poètiques de Belda. La geografia secreta del paisatge i les emocions de l'ànima caracteritzen aquesta mostra que fuig del temps precipitat i impacienti i valora l'escàs tresor del silenci. Així mateix, el 2 de febrer, la Sala d'Actes de la Seu de La Marina acollirà l'homenatge a Juan Gil-Albert Veus i versos per a un centenari, amb el recital poètic a càrrec de José Luis Vidal, que tindrà lloc a les 20 hores. El 13 de febrer, a les 20.15 hores, dintre del cicle Descobrir La Marina, s'efectuarà un recital poètic a càrrec del grup Tràfex, amb música del grup de dolçainers i tabaleters Tocant i Rodant.
La Seu Universitària de Cocentaina ha programat, per al 19 de febrer, la projecció de la pel·lícula En bandeja de plata, inclosa en el cicle Billy Wilder, mucho más que un comediante, que s'exhibirà en el Centre Cultural El Teular a les 20 hores. A més, fins el 14 de febrer estarà exposada la mostra Sempere i el paisatge. Per a aquesta exposició s'han seleccionat les carpetes de serigrafías d'Eusebio Sempere Las cuatro estaciones, Cuando estuvo en Cuenca D. Luis de Góngora, Homenaje a Gabriel Miró i La Alhambra, en les quals el tema del paisatge és el gran protagonista. També es representarà el 7 de febrer, a les 22.30 hores, l'obra teatral La asamblea de las mujeres, a càrrec del Teatre Clásic de la UA.
El 13 de febrer, en la Seu Universitària de Biar, començarà el curs Programa de gestió de la qualitat i gestió mediambiental: implantació de les normes ISO 9001 i ISO 14001, l'objectiu de les quals és analitzar sistemes de gestió a partir de les normes internacionals en les quals es basen: la norma ISO 9001 per a la gestió de qualitat i la norma ISO 14001 per a la gestió mediambiental. Per la seua banda, en la Seu Universitària d'Oriola es podrà assistir durant el mes de febrer al Vuitè Cicle de Conferències Immigració i convivència. Homenatge a Vega Baja Acoge. Les conferències programades a les 20 hores són: el 2 de febrer La societat civil organitzada i la política d'immigració, a càrrec de la coordinadora de Vega Baja Acoge Blanca Ruiz; el 4 de febrer Actituds cap a la integració dels immigrants africans, pel professor de Geografia de la Universitat d'Almería Pablo Pumares Fernández; el 9 de febrer La immigració en l'Islam, impartida per president de la comunitat islàmica a Espanya Miguel Ángel Ruiz Callejas; el 11 de febrer La immigració marroquina i la seua problemàtica, per Federico Molina Fajardo; el 16 de febrer Immigració i convivència: una experiència institucional, pel director de l'Oficina Internacional de la CAM en Marbella Carlos Sánchez Sierra. Finalment, el 18 de febrer el metge Carlos Tomás Jonquera impartirà la ponència Mite, realitat i impacte social del fenomen migratori. En la Seu Universitària Ciutat d'Alacant, els dies 7, 14 i 21 de febrer es desenvoluparan les jornades Tres reflexions sobre la immigració, un conjunt de sessions que aprofundiràn en tres temàtiques fonamentals: l'ocupació, la seguretat ciutadana i la imatge pública dels immigrants. Les jornades se celebraran en horari de matí i tarda en la sala Rafael Altamira. Així mateix, es podrà contemplar fins el 5 de febrer la mostra fotogràfica L'art en blanc i negre, que integra els treballs dels alumnes del Taller de Fotografia del Secretariat de Cultura de la UA.