ARIEL ROT PRESENTARÀ EL SEU NOU TREBALL EN EL PARANIMF DE LA UA

Ariel Rot visitarà el campus de San Vicente el pròxim 17 de febrer per a oferir un concert en el Paranimf, a les 20 hores. Rot presentarà els temes del seu nou àlbum Lo siento, Frank, i repassarà els grans èxits dels seus treballs anteriors en solitari, així com els realitzats conjuntament amb Alejo Stivel en Tequila i amb Andrés Calamaro en Los Rodríguez. Lo siento, Frank, treball que va veure la llum durant el 2003 és, en paraules del rockero argentí, "un disc de rock and roll per a temps marcats pel atolondrament musical, però amb l'esperançador renéixer de les consciències adormides".
La carrera d'Ariel Rot, germà de l'actriu Cecilia Roth (encara que el músic ha optat per eliminar l'hac final del cognom), comença en 1960, a Argentina. Cecilia apareix un dia en la llar familiar acompanyada d'uns amics i una guitarra elèctrica. A Ariel, que ja ha assistit a classes de piano, li fa gràcia i comença a interessar-se pel rock i el rasgueix de la guitarra. Així passen sis anys, però la cultura del rock, associada amb la llibertat, no està bé vista en un país sotmès a una dictadura militar, i la família d'Ariel Rot decideix establir-se en la capital espanyola. La família del seu amic Alejo Stivel (amb el qual tocava a Argentina), també s'instal·la a Madrid, i comencen a compondre junts. En una de les seues visites a la discoteca New M&M coneixen a la Spoonful Blues Band. Després de diverses peripècies, Ariel ingressa com cantant i guitarrista en la banda. Poc després, Alejo es farà càrrec de la veu. Això serà a mitjan 1977, quan el grup passa a cridar-se Tequila, i quieta compost, a més, per Manolo Iglesias a la bateria, Julián Infante a la guitarra i Felipe Lipe al baix.
En 1978 Tequila grava el seu primer àlbum, Matrícula de honor. Les cançons Necesito un trago i Rock and roll en la plaza del pueblo són èxits en tot el país. Els següents quatre anys es salden amb altres tres àlbums del grup, en els quals Ariel i Alejo, com principals compositors, van deixant testimoniatge del seu creixement musical. Els èxits se succeeixen. Tequila és un fenomen de masses, a més d'un revulsiu en el panorama musical espanyol. Els èxits continuen: Quiero besarte, Me vuelvo loco, Mira a esa chica, Dime que me quieres, Salta!! No obstant això, en 1983 Tequila desapareix. És el moment perquè Ariel emprengui el seu vol sol.
Debajo del puente és el títol escollit per al seu primer LP en solitari. Un notable debut que conté cançons brillants. La continuació natural d'aquest àlbum arriba un any més tarda, en 1985, amb la publicació de Vértigo, un treball en el qual la música negra comença a fer acte de presència per a acompanyar, altra vegada, textos foscs sorgits de la ploma del propi Ariel o del seu amic Sergio Makaroff. Aquest mateix any, en una emissora de ràdio de Buenos Aires, Rot coneix a Andrés Calamaro i es fan amics. Ariel s'unirà a Los Rodríguez. Després d'un parell de discos que passen desapercebuts, en 1996 s'edita Sin documentos, àlbum que obté un gran èxit a causa de la qualitat del tema que dóna nom al LP. No obstant això, l'èxit de Los Rodríguez no es manté durant molt temps, i Ariel emprèn la seua carrera en solitari en 1997 amb el disc Hablando solo, un mostrari del talent en el qual li acompanya The Attractions, banda que va néixer al costat d'Elvis Costello. En el 2000, Rot torna a la càrrega amb un nou treball: Cenizas en el aire, al que li seguirà el directe En vivo mucho mejor (2001), un recorregut per la seua carrera que inclou temes de les seues etapes en Tequila, Los Rodríguez i en solitari. En 2003 apareix el seu últim treball, Lo siento, Frank.