• 'CISTELLARIA. LA COMEDIA DE LA CESTITA' CON.. A 1200 ALUMNES D'INSTITUTS DE LA PROVÍNCIA

'CISTELLARIA. LA COMEDIA DE LA CESTITA' CONGREGA A 1200 ALUMNES D'INSTITUTS DE LA PROVÍNCIA

Més de 1200 alumnes de distints IES de la província d'Alacant assistiran els pròxims dies 18 i 19 de febrer, a les 11.00 hores en el Paranimf de la UA, a la representació de l'obra de Plauto Cistellaria. La comedia de la cestita, a càrrec de la companyia madrilenya Arthistrión / Calatalifa, grup teatral que s'ha destacat pel seu intent de vivificar les obres gregues i llatines des del respecte als textos, el caràcter dels personatges i la dramatúrgia del teatre clàssic.
En Cistellaria es narra la història de la jove Selenia que, abandonada al néixer i recollida per una meretriz, s'enamora de Alcesimarco, un jove de bona família, que també li correspon amb passió. Però l'idil·li es veu truncat pel pare del noi, que desitja casar al seu fill amb una noia de la seua mateixa classe social. L'idealisme dels joves s'enfronta així al realisme dels adults. El conflicte entre amor i conveniència configura els paràmetres que emmarquen aquesta comèdia: els vericuets de la trama argumental aniran teixint els caps que desembocaran en el anagnórisis o reconeixement de la nena abandonada pels seus pares i el triomf de l'amor.
Aquesta comèdia primeriza de Plauto, estrenada entorn del 203 abans de la nostra era, és un excel·lent exemple del que la Comèdia Palliata llatina li deu als autors de la Comèdia Nova Grega. El lamentable estat de conservació del manuscrit de Cistellaria, en el qual falten al voltant de sis-cents versos, ha fet necessària una reconstrucció, de la qual s'ha encarregat Pedro Sáenz Almeida, que comparteix la direcció de l'obra amb Susana Verdú.