• EL VICERECTORAT D'EXTENSIÓ UNIVERSITÀRIA OF..FERÈNCIES DE DISTINTES ÀREES DE CONEIXEMENT

EL VICERECTORAT D'EXTENSIÓ UNIVERSITÀRIA OFERTA ALS AJUNTAMENTS DE LA PROVÍNCIA MÉS DE 600 CONFERÈNCIES DE DISTINTES ÀREES DE CONEIXEMENT

A través del Secretariat d'Extensió Universitària s'ofereixen més de sis-centes noves conferències de distintes disciplines acadèmiques per al present curs. Mitjançant el servei de petició on-line (inclòs en la nostra web) aquells ajuntaments que el desitgen poden sol·licitar ponències sobre distintes temàtiques relacionades amb les Ciències Socials i Jurídiques, Ciència i Tecnologia, Humanitats, Ciències de l'Educació i Ciències de la Salut, que seran impartides per experts dels departaments universitaris vinculats. Després de les peticions, el Secretariat d'Extensió Universitària es posarà en contacte amb els distints interessats per a gestionar el calendari de les ponències.

En relació amb les Ciències Socials i Jurídiques s'ofereixen 227 ponències de professors de distints departaments. Integrants del Departament d'Organització d'Empreses analitzen temes com els recursos humans, el teletreball, el màrqueting, la influència de les noves tecnologies en l'empresa del segle XXI...; professors del Departament de Filosofia del Dret imparteixen ponències que tracten temàtiques com el concepte i la justificació del paternalisme jurídic, el comerç electrònic entre empreses o com realitzar negocis en Internet; el Departament de Sociologia II, Psicologia, Comunicació i Didàctica desenvolupa aspectes com les diverses biblioteques virtuals existents o la manera de localitzar documentació rellevant en Internet; el Departament de Ciències Històric-Jurídiques ofereix temes com els matrimonis de musulmans, jueus i protestants a Espanya i les diferències amb les unions catòliques, els símbols religiosos en l'escola o el dret a l'educació; el Departament d'Estudis Jurídics de l'Estat analitza, entre altres temes, els drets del malalt, com efectuar reclamacions mèdiques i el delicte i la malaltia mental; el departament de Dret Mercantil i Dret Processal desenvolupa temes com la seguretat ciutadana, els judicis ràpids, els aspectes jurídics dels processos matrimonials, etc.

En l'àmbit de la Ciència i la Tecnologia es poden trobar 127 ponències relacionades amb l'ecologia, la biodiversitat, la conservació de la Naturalesa, el patrimoni geològic de la Comunitat Valenciana, les obres públiques, la infraestructura urbana, l'astronomia, l'aplicació de la tecnologia en els processos industrials, la sismicidad i risc sísmic en la província d'Alacant, impartits per professors dels departaments d'Expressió Gràfica i Cartografia; Física, Enginyeria de Sistemes i Teoria del Senyal; Centre Iberoamericà de la Biodiversitat (CIBIO); Enginyeria de la Construcció, Obres Públiques i Infraestructura Urbana, etc.

El camp de les Humanitats comprèn 185 ponències, de temàtiques tan variades com l'Islam i les dones, els magrebins a Alacant o altres aspectes de les Humanitats relacionats amb l'art, com la figura de Miguel Ángel o la teoria i història del Impresionisme. L'Àrea de Filologies Integrades ofereix conferències que desentranyen les distintes problemàtiques que envolten el procés de pau en Orient Mig o el conflicte palestí-israelià; en el Departament de Filologia Anglesa s'engloben ponències sobre l'anglès i les noves tecnologies o el món dels xats; en el de Filologia Catalana sobre la figura de Joan Fuster o les diverses rondallas i llegendes valencianes; l'Àrea de Prehistòria, Arqueologia, Història Antiga, Filologia Grega i Filologia Llatina imparteix ponències sobre els mites grecs en el món modern o la cultura grega en la literatura contemporània; el Departament d'Innovació i Formació Didàctica s'interessa per la importància de la lectura en el desenvolupament del ser humà, entre altres temes, i el Departament de Filologia Espanyola Lingüística General i Teoria de la Literatura desenvolupa conferències sobre la història de la dialectologia i la sociolingüística espanyoles, o la vinculació entre el llenguatge i el nivell social.

Respecte a les Ciències de l'Educació, el Departament de Sociologia II, Psicologia, Comunicació i Didàctica ofereix ponències que tracten les solucions davant el fracàs escolar, les característiques dels adolescents o els centres educatius més eficaços. El Departament d'Innovació i Formació Didàctica imparteix ponències sobre la literatura infantil i juvenil: selecció de les lectures i adequació a les edats, literatura infantil i juvenil i noves tecnologies, dificultats en l'aprenentatge i la problemàtica entorn de nens hiperactius amb dèficit d'atenció, entre unes altres.

Englobades en les Ciències de la Salut, que ofereix 42 ponències, el Departament de Salut Pública imparteix conferències relacionades amb temes d'actualitat com el mobbing, problemes de comunicació entre professionals de la salut i pacients, el tabaquisme, etc.; el Departament d'Infermeria ofereix els seus coneixements en prevenció dels accidents infantils, maltractaments en la infància, mètodes anticonceptius, cures del nounat... i, finalment, el Departament de Biotecnologia tracta temes relacionats amb l'envelliment o malalties com el càncer o el alzheimer, cada vegada més esteses en la societat.

Aquests són alguns exemples de ponències ofertes. Si desitja informació més detallada, punxe aquí