L'EXPRESSIÓ DEL RISC I LA POR EN LA DANSA EXPERIMENTAL DE SOL PICÓ

El dimarts dia 2 de març, a les 20 hores, s'escenificarà en el Paranimf de la UA l'espectacle de dansa contemporània Bésame el cactus, de la ballarina i coreógrafa Sol Picó, que ha rebut una gran quantitat de premis: en el 2003 es va alçar amb el Premi Max d'Arts Escèniques en la categoria de Millor Espectacle de Dansa, en el 2002 va obtenir tres Premis de les Arts Escèniques de la Generalitat Valenciana a la Millor Intèrpret de Dansa, Millor Direcció i Millor Espectacle de Dansa, i ha obtingut altres guardons com el Premi de la Crítica Valenciana en 2002 i el Premi Butaca al Millor Espectacle de Dansa 2002.

Sol Picó, coneixedora de les tècniques de dansa clàssica, moderna i contemporània, fa d'elles un ús indirecte per a desenvolupar un moviment molt personal, basat en la potència, la velocitat, la distorsió la ruptura de les línies del cos en el moviment i el treball sobre les puntes. Sol Picó s'ha interessat per la fusió de la dansa amb diverses disciplines artístiques com el teatre, el vídeo art o la música operística i el rock and roll. Creadora d'espectacles com Razona la vaca (1996), Del planeta basura (1997), D.V.A. (Dudoso Valor Artístico) (1998) i E.N.D. (Esto No Danza) (1999), el seu últim treball ha sigut La dona manca o Barbie-Superstar (2003)

En aquesta ocasió, Sol Picó porta a l'escena del Paranimf el show Bésame el cactus, on s'expressa el risc i la por en una sèrie d'escenes amb imatges molt intenses que prescindeixen del superflu, i en les quals, per a desenvolupar l'acció, la ballarina es recolza en una escenografia tot just esbossada amb quatre elements.