• EL TEATRE UNIVERSITARI DE LA UNIVERSITAT D'..TARI DE PORTUGAL I SANTIAGO DE COMPOSTEL·LA

EL TEATRE UNIVERSITARI DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT PARTICIPARÀ EN ELS FESTIVALS DE TEATRE UNIVERSITARI DE PORTUGAL I SANTIAGO DE COMPOSTEL·LA

El grup de Teatre Universitari de la Universitat d'Alacant, promogut pel vicerectorat d'Extensió Universitària i dirigit per Juan Luís Mira, representarà a Espanya el pròxim 19 de març en un dels certàmens de teatre universitari més importants en l'actualitat, el Festival Internacional de Beira do Mar, que se celebra en la localitat portuguesa de Covilhna. El Teatre Universitari concorrerà al certamen amb l'obra Minim.mal show, un dels primers textos de l'autor català Jordi Belbell que va contar amb la col·laboració de Miquel Gorriz. L'obra és una crítica mordaz del món de les aparences, estructurada en sketchs, amb prioritat del gest sobre el text, un joc teatral representat per cinc personatges, tres homes i dues dones que, en paraules de Juan Luis Mira "són joves amb un toc de distinció, d'aparent 'glamour', que passegen la seua trivialitat sobre l'escenari, com si es tractés d'una passarel·la de moda". Minim.mal show, que viatjo fins Romania el passat mes d'octubre dintre de l'intercanvi cultural Dos extrems de latinidad: continuïtat cultural i contigüitat lingüística entre el romanès i el català, va ser acollida amb enorme èxit.
Així mateix, el dilluns 22 de març, el Teatre Universitari obrirà el Festival Internacional de Teatre Universitari de Santiago de Compostel·la. L'actuació es realitzarà en el Teatre Nasa, també amb l'obra Minim.mal show. Fa tres anys, el Teatre Universitari es va alçar amb el Premi MITEU que concedeix aquest festival, de gran rellevància dintre del panorama de teatre universitari espanyol. En aquella ocasió, l'obra escenificada va ser una versió de Mucho ruido y pocas nueces, de Shakespeare. Des de llavors, segons comenta Mira, "sempre ens conviden a obrir o tancar el festival".