• LA UNIVERSITAT CELEBRA EL DIA DE MIGUEL HER.. ACTES CULTURALS EN LA SEU CIUTAT D'ALACANT

LA UNIVERSITAT CELEBRA EL DIA DE MIGUEL HERNÁNDEZ AMB DISTINTS ACTES CULTURALS EN LA SEU CIUTAT D'ALACANT

El 28 de març de 1942, als trenta-un anys d'edat, va expirar Miguel Hernández en la presó, víctima innocent de la Guerra Civil Espanyola. Nascut a Oriola el 30 d'octubre de 1910, el poeta que es va criar en un ambient rural, treballant com cabrero, va aconseguir transcendir les fronteres del temps i convertir-se en un poeta universal, creador d'obres tan belles com El rayo que no cesa o Perito en lunas. Ara, la Universitat d'Alacant desitja retre homenatge a aquest autor que pereció injustament en plena joventut, però que va aconseguir que la seua paraula fos immortal.

Del 26 al 28 de març, s'efectuaran en la Seu Ciutat d'Alacant diverses activitats que contaran amb la participació d'alumnes d'instituts i col·legis d'Alacant. El divendres 26, la jornada començarà a les 9.30 hores amb Érase una vegada... Miguel Hernández, en la qual voltant de seixanta alumnes dels col·legis Rafael Altamira i Nazaret realitzaran un recorregut per les diferents etapes biogràfiques del poeta mitjançant activitats lúdiques, supervisades pels alumnes del Cicle Formatiu de Grau Superior d'Animació Sociocultural del IES Figueres Pacheco. A les 12 hores, s'efectuarà l'Homenatge de la Universitat d'Alacant a Miguel Hernández, que consistirà en una ofrena floral i una lectura de poemes a càrrec de nens, professors de la UA i representants institucionals. L'Homenatge es portarà a terme en el monument commemoratiu del poeta, situat en la Plaça dels Jutjats de Benalúa, on va estar radicada la presó en la qual va morir. A les 20.15 hores, s'efectuarà en la sala Rafael Altamira de la Seu la II Conferència Commemorativa Miguel Hernández y las artes (ante El Guernica de Picasso), a càrrec del catedràtic de la Universitat de Virginia i autor de nombrosos articles i assajos dedicats a l'autor, Juan Cano Ballesta. A les 22.30 hores se celebrarà el recital del cantautor salmantino Paco Curto que, acompanyat a la guitarra per Miguel A. Serrano, posarà la seua veu als versos del poeta.

Les veus del poeta

El dissabte 27, a les 16.30 hores es reprendran les activitats amb la lectura de poemes de Miguel Hernández a càrrec de distintes personalitats de la vida social i cultural alacantina. A les 17.30 hores, continuarà la lectura de l'obra del poeta, aquesta vegada amb la participació de grups poètics alacantins. A les 20 hores, es desenvoluparà una lectura dramatitzada d'obres teatrals de Miguel Hernández, i a les 22 hores els grups poètics alacantins llegiran composicions pròpies dedicades al poeta. El diumenge 28, a partir de les 10 hores, continuarà la lectura de l'obra poètica de Miguel Hernández fins les 15 hores, moment en el qual conclourà l'acte per a acudir al cementiri, on el grup s'unirà als participants en "la Senda del Poeta".