• LA UNIVERSITAT D'ALACANT SIGNA UN CONVENI D..CELONA PER A RETRANSMIR ÒPERES VIA INTERNET

LA UNIVERSITAT D'ALACANT SIGNA UN CONVENI DE COL·LABORACIÓ AMB EL LICEU DE BARCELONA PER A RETRANSMIR ÒPERES VIA INTERNET

Ahir, 9 de març, el rector de la Universitat d'Alacant (UA), Salvador Ordóñez, i el director general de la Fundació del Gran Teatre del Liceu, Josep Caminal i Badia, van signar un conveni de col·laboració per a desenvolupar el programa Digital Òpera. El Liceu en la Universitat, inclòs en el projecte Òpera Oberta. A les signatura del conveni van assistir el Vicerector d'Extensió Universitària, José Carlos Rovira, i el Director del Secretariat d'Extensió Universitària, Ramón F. Llorens, promotors de l'acord. Amb aquesta signatura, la UA se suma a les quaranta universitats espanyoles i hispanoparlants adherides al projecte, l'objectiu essencial del qual és el foment de la cultura a través de les noves tecnologies de la comunicació.
Durant el present curs acadèmic, els alumnes de la UA han pogut gaudir de curs Òpera Oberta. L'Òpera en la Universitat, que ha contribuït al foment i potenciació d'aquest gènere musical a través de la retransmissió en directe de quatre òperes escenificades en el Liceu: Hamlet, de Charles Louis Ambroise Thomas; Tosca, de Giacomo Puccini; Peter Grimes, de Benjamín Britten; Wintermärchen, de Philippe Boesmans. El pròxim 24 de març es retransmetrà Macbeth, de Giuseppe Verdi. En aquest sentit, la iniciativa pretén aprofitar les possibilitats que brinden les noves tecnologies per a incrementar la difusió de l'òpera i obtenir la formació de nous públics, especialment els universitaris.