'ADOSADAS' UNA OBRA DE DONES ESCRITA PER JUAN LUIS MIRA

El 18 de maig s'estrena en el Paranimf de la UA, a les 20 hores, l'obra Adosadas, a càrrec del Teatre Universitari que, sota l'adreça de Juan Luís Mira, ha realitzat una adaptació del clàssic The odd couple de Neil Simons. Adosadas, en paraules de Mira, és "una comèdia, una obra de dones amb sis noies que es reuneixen per a jugar al trivial i que diu molt dels problemes i sentiments del món d'avui". Mira ha destacat el gran treball desenvolupat per les actrius "durant molts mesos", i ha recalcat que es tracta d'una "producció molt especial que agradarà al públic i que itinerará per les seus universitàries de la província".
El Teatre Universitari, fundat en 1989 des del Vicerectorat d'Extensió Universitària amb el nom d'Aula de Teatre, i dirigit pel catedràtic de Llengua i Literatura del IES Jaime II Juan Luís Mira (Oriola, 1955), ha escenificat 17 obres teatrals que li han reportat nombrosos guardons com el Premi del Jurat en la Mostra Internacional de Teatre d'Orense (MITEU), el Premi Nacional de Teatre Amateur Villa de Albos, el Premi 'Alicante a Escena' en dues ocasions i el Premi de Teatres de la Generalitat per la labor de promoció de l'escena universitària en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.
Durant el curs acadèmic 2002 / 03, el Teatre Universitari va efectuar el muntatge de Sussi (un musical carnívoro), una comèdia musical basada en la pel·lícula de Enzo Corman La botiga dels horrors, i va escenificar Minim.mal.show, una obra minimalista concebuda per a l'intercanvi cultural amb la Unión Teatral de Romania (UNITER), que es va representar en la localitat rumanesa de Botosani i en el Paranimf de la UA.