• CONFERÈNCIA DEL SECRETARI GENERAL DE LA INI..ERAL NACIONAL PALESTINA, MUSTAFA BARGHOUTHI

CONFERÈNCIA DEL SECRETARI GENERAL DE LA INICIATIVA GENERAL NACIONAL PALESTINA, MUSTAFA BARGHOUTHI

El divendres 21 de maig, el Secretari General de la Iniciativa General Nacional Palestina, Mustafa Barghouthi, impartirà la ponència Situació actual en Palestina a les 13 hores en l'Aula Magna de la Facultat de Geografia i Història. Barghouthi ha estat un dels artífexs del naixement d'Iniciativa Nacional Palestina o Mubadara, un moviment d'oposició democràtic recentment establert en el camp de la política interna palestina, i fundat conjuntament amb Haidar Abdel-Shafi i Ibrahim Dakar. Barghouthi va ser un dels delegats participants en les negociacions de Pau de Madrid que es van iniciar en 1991, i membre del Comitè Director que va aconseguir l'establiment de diversos ministeris palestins. Ha estat reconegut com el líder de la xarxa local més activa en Palestina, i és una important figura en la societat civil, que ha treballat extensivament en el camp de la democratització. Així mateix, Barghouthi ha contribuït amb èxit a l'aplicació de diverses lleis en el Consell Legislatiu Palestí.
La Iniciativa Nacional Palestina és un moviment que es va crear com resposta a les demandes populars que exigeixen una participació creixent dels ciutadans palestins en el procés de construcció nacional, així com per a atorgar-los l'oportunitat de participar en la realització d'un estat independent, viable, democràtic i pròsper, que garantisca la seguretat, la justícia, la igualtat davant la llei i una existència digna. Així mateix, la Iniciativa exigeix una fi inequívoca a l'ocupació israeliana, el desmantellament dels assentaments il·legals i una solució justa al problema dels refugiats palestins. A més, fa una crida a la immediata protecció internacional que permeti eleccions democràtiques i la reforma política, administrativa, i de les altres estructures institucionals amb l'objectiu de satisfer les necessitats del poble palestí.