CRÍTICA SOCIAL EN CLAU D'HUMOR AMB EL TEATRE DE LA UNIVERSITAT PERMANENT

El 20 de maig, a les 20 hores en el Paranimf de la UA, s'estrenarà l'obra Como la vida misma, fruit del treball realitzat pel taller de Teatre de la Universitat Permanent. Concebuda com una successió d'escenes independents, l'obra critica, en clau de comèdia, diversos aspectes de la vida quotidiana com els secrets de la política, el caos de la seguretat social i l'abusiu poder dels bancs. Segons la directora, Etel Sánchez, "la representació ha estat realitzada com quatre històries independents que manifesten, en to mordaz, situacions com la petició d'un préstec per a comprar un habitatge, el caos de la Seguretat Social, la falta d'atenció a les persones majors i una especial reunió en un ministeri".
El Taller de Teatre de la Universitat Permanent es va crear a partir del curs de formació Com ser actor i no morir en l'intent, desenvolupat durant el curs acadèmic 2001 /02. Dirigit per Etel Sánchez Gacituaga, el Taller de Teatre de la Universitat Permanent vol que el teatre s'entenga com una activitat artística que pot gaudir-se a qualsevol edat. Els membres d'aquest taller han representat les obres Exabrupto a Picasso, un text de Pepe Caballero, i Dorita Mayalde, la cuinera, d'Alberto Miralles. Aquesta última ha estat estrenada en el Paranimf de la UA i en les seus universitàries de Cocentaina i Biar.
Durant el curs 2002 / 03, els integrants del Taller de Teatre van elaborar un muntatge més ampli, aprofundint en l'estudi de personatges i les tècniques d'actors per a potenciar la sociabilitat a través de l'expressió i comunicació, el desenvolupament de la memòria i la capacitat intel·lectual i l'estimulació de la capacitat de joc a través de la interpretació teatral. No son todos los que están va ser el resultat, una obra de tipus tragicòmic basada en situacions reals. Per al seu muntatge els actors van recórrer a les seues pròpies experiències: els seus records, les seues pors, les seues il·lusions, la seua manera particular i única d'estar en el món. Aquesta obra va tenir la particularitat i el mèrit d'estar escrita pels propis intèrprets.