LA LITERATURA, GRAN PROTAGONISTA EN 'UN CAMPUS DE LECTURES'

Per tercer any consecutiu, el Vicerectorat d'Extensió Universitària ha engegat Un campus de lectures, iniciativa destinada a convertir la lectura en una presència habitual, accessible, quotidiana, per a tota la comunitat universitària i aquells que desitgin viure la lectura d'una manera més immediata i més original, que es desenvoluparà del 10 al 13 de maig. En aquesta tercera edició el campus es convertirà en un espai on les cites de moltíssims autors conviuran amb activitats més concretes. En aquesta edició haurà una sèrie de noms propis. Al costat de la presència simbòlica d'autors dels quals es recorda el naixement (en el cas de Manuel Vázquez Montalbán la defunció), d'escriptors com Julio Cortázar, Pablo Neruda o Juan Gil Albert, Un campus de lectures contarà amb presències destacades, com són les de poeta Luis García Montero, i el premi Nadal de 2001, Fernando Marías. Luís García Montero excepcional poeta i Premi de la Crítica d'aquest any, catedràtic de Literatura i assagista, és autor de títols com Completamente viernes, El jardín extranjero (Premio Adonais, 1983), Diario Cómplice (1987), Las flores del frío (1991) o Habitaciones separadas (Premi Loewe i Premi Nacional de Literatura en 1994). García Montero és també adaptador teatral.
En Un campus de lectures, a més de la xerrada oberta a tot tipus de públic que impartirà a les 13 hores del dijous dia 13, en l'Aula Magna de Geografia i Història, sobre la lectura, la poesia, la literatura, es trobarà a la tarda amb els integrants del Club de Lectura de la Universitat d'Alacant on aquests podran conversar amb l'autor sobre obres com Completamente viernes i La mudanza de Adán. Per la seua part, el Premi Nadal de 2001, escritor i guionista nascut en 1958, ha publicat les novel.les La luz prodigiosa (1992), Esta noche moriré (1999) i La mujer de las alas grises (2003), l'assaig Páginas ocultas de la historia, en colaboració amb Juan Bas i algunes novel.les juvenils com Los Fabulosos Hombres Película. En 2001 va guanyar el Premi Nadal por la novel.la El Niño de los Coroneles.
Amb la col·laboració de la Biblioteca General de la UA (que muntarà el seu habitual Racó de Lectura, al costat de les guies i la novetat d'una sèrie de documentals al·lusius a les guies de lectura), el Consell d'Alumnes, i VillaUniversitaria (en l'acció de l'intercanvi de llibres o bookcrossing, on molts dels llibres que formen part del bagatge del Club de Lectura que aquest any ha promogut també el Vicerectorat d'Extensió Universitària), el primer plat fort ho promouen els lectors itinerants, un escamot molt especial que apareixerà en els llocs del campus més insospitats per a llegir a tots aquells que vulguin escoltar els poemes de Luís García Montero, Pablo Neruda, els textos d'Eduardo Galeano o Cortázar. A la tarda, a les 20 hores, la música es troba amb la literatura de la mà de Las niñas.

Un dels actes més emblemàtics és la lectura pública, que tindrà lloc el dimecres 12 de maig, a partir de les 9,30 hores. En la carpa situada enfront de la Biblioteca, els quals desitgen apropar-se a llegir poden fer-lo, i on a més pel gest d'una petita lectura rebran un cafè i un llibre.

El cinema estarà també present, amb una obra intensa, emocionant: Las horas, de Stephen Daldry. Basat en La senyora Dalloway, de Virginia Woolf. L'hora? A les18 hores, en el Saló d'actes Politècnica I . La cadena de llibres o intercanvi de llibres o bookcrossing és una de les novetats que Un campus lectures incorpora per a aquest any. En qualsevol racó o espai del campus pot aparèixer un llibre. Un llibre que el lector més endavant deurà deixar en altres espais perquè la cadena continuï... El dijous 13 de maig es presenta carregat d'activitat. A més del bookcrossing, de la projecció d'un documental sobre la figura de Virginia Woolf, de la sessió de Cuentacuentos, a càrrec del grup de Narració Oral de la UA a les 12 hores en la Pinada al costat d'Infermeria, la xerrada de Luís García Montero es converteix en una presència importantísima.