LA POESIA DE LUIS EDUARDO AUTE A LA UNIVERSITAT

El 22 de maig, a les 22 hores, se celebrarà en l'Anfiteatre de l'Aulari II de la UA el recital de Luís Eduardo Aute, en el marc de les jornades 10 anys d'Esquerra Estudiantil. Organitzat pel Vicerectorat d'Extensió Universitària i Universitaris Progressistes, Aute repassarà les cançons emblemàtiques de la seua carrera musical. Així mateix, el 8 de juny, el cantant efectuarà un recital poètic a les 20 hores en la sala Rafael Altamira de la Seu Ciutat d'Alacant, dintre del cicle de l'Aula de Poesia.

Luís Eduardo Aute neix el 13 de Setembre de 1943 a Manila, Illes Filipines, i viu a Madrid des de 1954. Després d'una extensa trajectòria com compositor per altres interprets, la companyia RCA li proposa en 1966 que grave ell mateix les seues composicions. Fins la data, la seua discografía consta de més de vint discos de llarga durada. També ha compost música per a pel·lícules i sèries de televisió. Per l'àlbum Entre Amigos li concedeixen en 1983 el premi nacional del disc a Espanya. En 1978 decideix cantar en públic després de dotze anys de simultanejar la seua activitat com pintor amb la d'autor-interpret dels seus discos. Aute és també un apassionat del setè art, i algun dels seus curtmetratges i mediometrajes com Pisaro o Benalmadena han estat seleccionats per a festivals de cinema experimental. A més, té editats tres llibres de poemes: La matemática del espejo, La liturgia del desorden i Animal.