MALENCONIA I SABOR PORTEÑO EN LA SEGONA EDICIÓ DE 'ALACANTANGO'

El Vicerectorat d'Extensió Universitària de la Universitat d'Alacant ha organitzat per segon any consecutiu les jornades Alacantango, dedicades a promoure la cultura del tango, que es desenvoluparan del 26 al 29 de maig de 2004. Les jornades contaran amb la presència de la prestigiosa cantant bonaerense Susana Rinaldi, que ha aconseguit, a força de coherència en el repertori i una peculiar i personal lectura del tango, la dimensió d'una figura de culte. També tindran lloc les actuacions del Quartet Almus, el grup Son del Sur i l'espectacle Voces de Mujer.
Les jornades donaran començament el dimecres 26, a les 22 hores, en la Seu Ciutat d'Alacant, amb el recital a càrrec del Quartet de Corda Resident de la UA 'Almus', integrat per Manuel de Juan i Vicente Antón (violins), Octavio de Juan (viola), Francisco Pastor (violoncello). Al quartet, en aquesta ocasió, se li uneix el acordeonista Jesús Mozo.
El dijous 27, a les 20 hores, en el Club Diari Informació, se celebrarà l'actuació del grup Son del Sur, un espectacle de tango vocal i dansa que realitzarà un repertori des de la Comparsita a Piazolla. A la parella de ball, integrada per Belén i Tupac, li acompanya al piano Tito Salles i al bandoneó Orlando Di Bello.
El divendres 28, a les 20 hores, en el Paranimf de la UA, tindrà lloc l'actuació Voces de Mujer, amb les interpretacions de Fabiana Boer i Patricia Nora, que faran un repàs de la música rioplatense. Amb Roque Martínez Ríos com director artístic, les dues parelles de ball seran acompanyades per l'orquestra "Buenos Aires Hora Tango". El dissabte 29 de maig, a les 20 hores en el Paranimf de la UA, conclourà Alacantango amb l'actuació de Susana Rinaldi, de qui Julio Cortázar va dir: "...és suficient escoltar a Susana Rinaldi per a descobrir que l'essencial queda intacte i que Gardel, ell mateix, mort fa més de quaranta anys, seria el primer a admirar a la més gran cantant de tangos del nostre temps". Rinaldi estarà acompanyada per Juan Carlos Cuacci (adreça i guitarra), Juan Esteban Cuacci al piano, Walter Ríos al bandoneón, José Luís Colzani a la bateria i Lila Horovitz al contrabajo.
Totes les actuacions són gratuïtes prèvia recollida d'invitació en el Punt Cultural d'Informació (PIC), excepte el recital de Susana Rinaldi, les entrades del qual (10 euros) poden adquirir-se en el FNAC, llibreria Compàs de la UA i Servicam.