TRES DIES AMB LA CULTURA DEL SÁHARA OCCIDENTAL

La Seu Ciutat d'Alacant acollirà del 20 al 22 de maig les jornades Saharalacant, organitzades per la Coordinadora de Solidaritat amb el Poble Saharaui de la província d'Alacant, en les quals es realitzaran diverses activitats culturals encaminades a aproximar-se la forma de vida i reivindicacions de la comunitat del Sáhara occidental. Durant el desenvolupament de les jornades, en l'entrada de la Seu es podran veure vídeos sobre el Sáhara, una mostra d'artesania popular i una exposició sobre la vida en els campaments de refugiats de Tinduf. Així mateix, del 20 de maig al 28 de juny estarà exposada en la sala Rafael Altamira la mostra fotogràfica Fotògrafs pel Sáhara, amb imatges d'Ángel García Catalá, José Manuel Carratalá i Rafael Arjones.
El dijous 20, a les 20.15 hores, s'efectuarà la ponència Panorama cultural del Sáhara occidental, a càrrec del professor de Filosofia de la Universitat de Castella-la Manxa Carlos Pomares. El divendres 21, a la mateixa hora, se celebrarà la taula rodona Situació actual del procés de pau en el Sáhara occidental, amb la participació de representants de l'Associació Internacional de Juristes pel Sáhara Occidental i del Front Polisario. Finalment, el dissabte 22 en la Jaima de la Terrassa de la Seu, des de les 12 hores es realitzaran els tallers de henna i de dansa saharaui (aquest últim dirigit per Fudiha Chein) i, a partir de les 14 hores, haurà una degustació de cous-cous. Per a finalitzar les jornades tindrà lloc l'actuació de Marian Asan i el seu grup de música tradicional saharaui. Totes les activitats són lliures i gratuïtes fins completar l'aforament dels espais utilitzats.