L'ABORDAJE DEL ESPAI ESCULTÒRIC A LA SALA AIFOS

El 17 de juny, a les 20 hores, s'inaugura l'exposició Abordaje en la Sala Aifos (Edifici C de Filosofia i Lletres), que romandrà fins el 23 de juliol. La mostra reuneix el treball més recent de sis artistes nascuts o residents en la nostra província que conformen l'última generació d'escultors alacantins. Alguns són ja noms que han superat, malgrat la seua joventut, l'apel·latiu de joves promeses, uns altres només necessiten d'una major atenció per part de les institucions per a consolidar les seues trajectòries. És per aquest motiu que la Universitat d'Alacant entén la importància de donar suport als artistes plàstics contemporanis i, de manera especial, a les últimes generacions d'artistes del nostre entorn.
Els artistes seleccionats per a aquesta exposició -Pablo Castellans, Olga Diego, Susana Guerrero, Miguel Lorente, Antonio Parras i Massimo Pisan- han centrat fonamentalment el seu treball al llarg d'aquests anys en el camp de l'escultura, però també han investigat i treballat altres mitjans com la fotografia, la pintura, el vídeo o les instal·lacions. Cadascun d'aquests artistes té les seues pròpies obsessions i una forma distinta de materialitzar-les, però coincideixen en la seua proximitat a la noció d'escultura que va més enllà de la formulació tradicional de l'espai.
El títol de l'exposició fa referència, d'una banda, al treball que dintre del camp de l'escultura vénen realitzant aquests creadors, amb un plantejament que està més pròxim a la interrelació de l'obra amb l'espai, intervenint i abordant el lloc físic que acull l'obra artística. I per un altre, per les connotacions que el propi terme té amb la història de l'espai expositiu que primerament ha mostrat l'exposició: la Sala Municipal d'Exposicions Castillo- Fortalesa de Santa Pola.