LA CLAUSURA DE CURS DE LA UNIVERSITAT PERMANENT SE SALDA AMB UN BALANÇ POSITIU

El dissabte 12 de juny, a les 12 hores en el Saló d'Actes de l'Aulari II, se celebrarà la clausura del curs acadèmic 2003-04 de la Universitat Permanent (UP), presidida pel Vicerector d'Extensió Universitària, José Carlos Rovira, i les intervencions de la Directora de la UP, Concha Bru, i la Presidenta de l'Associació d'Alumnes de la UP, María Luisa Mataix. A les 12.30 hores, l'escriptora i periodista Ángeles Càceres impartirà la Lliçó magistral de clausura Tiempo de vendimia.
El balanç efectuat per la UPUA durant el present curs acadèmic s'ha saldat amb un balanç molt positiu, que manifesta el creixent desenvolupament d'una institució que persegueix objectius tan ambiciosos i necessaris per a la societat actual com la integració dels majors i la consecució d'una educació que es perllongue al llarg de tota la vida. La UPUA, amb un total de 2190 matriculats, ha incrementat el nombre d'alumnes en la UA i ha ampliat el programa a seus i municipis com Cocentaina, Benissa, Biar, La Vila Joiosa i Xàbia. També és destacable l'augment de les activitats complementàries com visites a museus, recitals, audicions i treballs de camp, així com els tallers i seminaris, imprescindibles per a aplicar de forma pràctica els coneixements teòrics.
Així mateix, la UPUA ha avançat substancialment en la integració dels alumnes en projectes europeus, i s'ha aconseguit coordinar i liderar alguns de gran rellevància com Open Doors (Internacionalització de Cultures), Club EuConet (Adaptació a les Noves Tecnologies) i Projectes d'E-Learning (amb la integració en microcampus i Campus Virtual). A més, la UPUA continua la lluita pel reconeixement acadèmic i regulació econòmica dels Programes Universitaris Per a Majors (PUPM) per part del Ministeri d'Educació i Cultura i de la UE en el marc europeu de l'Educació Superior. Actualment es treballa des de l'associació de programes universitaris de majors en la convalidació dels PUPM per la prova de majors de 25 anys i el decret d'accés de majors de 45 anys per a cursar estudis oficials, facilitant la plena incorporació a la Universitat.