LA MORAL DE L'ART APLICADA A LA POLÍTICA EN LA UNIVERSITAT D'ESTIU RAFAEL ALTAMIRA

La Universitat d'Estiu Rafael Altamira ha engegat el curs 'Beethoven i la constitució europea: ètica i democràcia en l'art', dirigit pel professor de Dret Agustín Bermúdez Aznar (UA) i com secretari Octavio de Juan Ayala, component del quartet de corda resident de la UA 'Almus' i docent en la Càtedra de Viola del Conservatori Superior de Música d'Alacant. El curs, que es realitzarà del 12 al 16 de juliol en l'Aulari I, pretén analitzar de quina manera la moral que emana de l'art pot aplicar-se a la vida polític-social de la civilització occidental, amb la intenció primordial d'humanitzar-la. El curs també integra recitals del quartet 'Almus' i Quartet Iturriaga de Leipzig, als quals podran assistir els participants dels altres seminaris. Segons Octavio de Juan: "els concerts han estat enfocats no només a nivell musical, sinó que ha prevalgut el missatge ètic com, per exemple, en la selecció dels quartets de Beethoven, en els quals aquest gran compositor intenta ajudar a la humanitat a través del seu art i la seua vida".
Per a efectuar una anàlisi en profunditat, participaran en el curs figures rellevants del món de l'art com el Compositor i Catedràtic de Música de la Universitat Autònoma de Madrid José Peris Lacasa, i l'artista plàstic Pedro Cano. Peris Lacasa és autor d'un centenar d'obres que abasten tots els gèneres, entre les quals destaquen el motete O sacrum convivium en honor de S. A. Real Don Juan de Borbón, i la música per a la Missa Oficiada per S. S. el Papa en el Passeig de la Castellana de Madrid amb motiu de la seua visita a Espanya. També és destacable la seua labor d'assessorament musical, concretament l'adreça la catalogació de l'Arxiu Musical i la restauració de l'òrgan i dels Stradivarius de Palacio. Per la seua banda, Pedro Cano ha realitzat nombroses exposicions individuals en importants ciutats europees i americanes. En el 2001 va ser nomenat Acadèmic de Nombre de la Real Acadèmia de Belles Arts de Múrcia i va dirigir els Cursos d'Aquarel·la de Paisatge en Baviera.
Al costat dels creadors, és rellevant la inclusió en el seminari d'analistes com el Catedràtic de Ciència política i de l'Administració de la Universitat Complutense de Madrid Javier Roiz, autor de llibres com La recuperación del buen juicio (2003) o La democracia vigilante (1998), i Fernando López de Rego Fernández, membre de les Sales de Recurs de la OAMI.
El curs podrà ser reconegut per a l'obtenció de 3 crèdits de lliure elecció tant per als alumnes de la Universitat d'Alacant com per als alumnes del Conservatori Superior de Música "Óscar Esplá" d'Alacant. A més, els alumnes del conservatori, prèvia presentació de justificant d'estar matriculats en el conservatori, podran gaudir del preu reduït de 75 ?. Per a consultar el programa complet accedir a http://www.ua.es/univerano/univerano.html