• LA PROTECCIÓ DELS DRETS FONAMENTALS EN L'ES..AT, SEGURETAT I JUSTÍCIA DE LA UNIÓ EUROPEA

LA PROTECCIÓ DELS DRETS FONAMENTALS EN L'ESPAI DE LLIBERTAT, SEGURETAT I JUSTÍCIA DE LA UNIÓ EUROPEA

Des del 12 i fins el dia 16 del pròxim mes de juliol la Universitat d'Estiu Rafael Altamira celebra el curs titulat "La protecció dels Drets Fonamentals en l'Espai de Llibertat, Seguretat i Justícia de la Unió Europea" i coordinat per l'àrea de Dret Processal de la Facultat de Dret, sota l'adreça del Catedràtic José María Asencio Mellado.
El curs té per objecte l'estudi i reflexió entorn de la repercussió, especialment en el nostre Ordenament Jurídic, de la creació en el si de la Unión del denominat "Espai de Llibertat, Seguretat i Justícia" en resposta a la necessitat de coordinar la política criminal dels distints Estats membres per a una lluita eficaç contra la delinqüència trasnacional. Es conta, per a això, amb la intervenció d'un prestigiós professorat procedent de distintes Universitats espanyoles, així com pertanyent a la Universitat d'Alacant des d'on es treballa intensament en la recerca de solucions a la problemàtica derivada de l'engegada d'aquest nou mecanisme de cooperació judicial i policial.

L'anàlisi, des d'un punt de vista crític, dels instruments jurídics i estructures de la Unión -l'Ordre de Detenció Europea, EUROJUST etc- que conformen aquest singular model de cooperació, acompanyat de l'estudi dels principals aspectes caracterizadores de noves o només renovades formes de criminalitat -en particular, l'organitzada i d'origen o finalitat terrorista, i la coneguda com "ciberdelincuencia", entre unes altres- és l'objectiu d'aquestes cinc jornades que, repartides en sessions de matí i tarda, permetran a l'alumne prendre coneixement de tan important i, per a molts de moment, desconeguda matèria. Una oportunitat, en definitiva, de valorar l'abast d'aquest enorme pas donat en la lluita contra el crim en una Europa, ara més que mai, unida.