ART EN SUPORT PUBLICITARI: 'EL ROSTRO EFÍMERO'

De juliol a desembre de 2004 s'exhibirà a Alacant la mostra EL ROSTRE EFÍMER Art Públic. Aquesta exposició planteja una utilització distinta del suport publicitari urbà. Deu artistes estableixen un diàleg entre art i publicitat a través de les seues propostes sobre el format MUPI (panells lluminosos que mostren cartells publicitaris en ambdues cares. De vegades també es troben integrats en les marquesines d'autobusos) de mobiliari urbà destinat a fins promocionals. El projecte és una iniciativa del col·lectiu Gasp! portada a terme gràcies a la col·laboració del Vicerectorat d'Extensió Universitària i la Fundació General de la UA, el Patronat de Cultura de l'Ajuntament d'Alacant, la CAM, El Ring Art en Acció i la FNAC.
El projecte es realitza en dues edicions consecutives, en cadascuna de les quals cinc artistes plantegen un total de deu propostes que es plasmen en cinquanta mupis distribuïts per distintes zones de la ciutat. Cada proposta fonamenta el seu significat a l'enfrontar-se des d'un context urbà al repte d'un espectador de passada que entrelluca els seus continguts des de l'expectativa de la imatge publicitària. Sense per això constituir la seua única raó de ser, EL ROSTRE EFÍMER Art Públic pretén oferir a tots els ciutadans d'Alacant i als seus visitants, inclosos aquells que habitualment no visiten els museus, un acostament al fenomen de l'art contemporani que contribueixe a subsanar la profunda fisura existent entre l'art actual i la ciutadania. EL ROSTRE EFÍMER Art Públic permet una lectura des de la individualitat de cada obra, igual que com intervenció col·lectiva en un gran espai públic. S'ha posat a la disposició del públic interessat un tríptic que mostra la situació dels mupis participants en:

-Punt d'Informació de Cultura (UA)
-Centro Municipal de las Artes, Pl. Quijano, 2 (Casco antíguo)
-Centro 14, C/ Labradores, 14 Casco antíguo)
-FNAC Bulevar, Avda. Estación, 5
-CAM Aula de Cultura, Avda. Doctor Gadea, 1
-El Ring, C/ Barcelona, 4

Artistes participants:
Primera edición (Julio-Sept. 2004)

Aurelio Ayela
Pablo Castellanos
Kribi Heral