COMENÇA LA SEGONA SETMANA DE LA UNIVERSITAT D'ESTIU RAFAEL ALTAMIRA AMB SET NOUS CURSOS

A partir d'avui, 12 de juliol, comença la segona setmana de la Universitat d'Estiu Rafael Altamira, que es desenvoluparà fins el dia 16. Els cursos que s'han iniciat durant la present jornada han estat Beethoven i la constitució europea: ètica i democràcia en l'art; L'ensenyament de l'espanyol a estrangers en educació primària i secundària; La Gestió Esportiva a Espanya i les Llicenciatures en Ciències de l'Esport davant els nous reptes educatius i professionals; Els reptes de les polítiques socials i les relacions laborals en el segle XXI; La protecció dels drets fonamentals en l'Espai de Llibertat, Seguretat i Justícia de la UE; Ment i cervell: passat, present i futur, i Noves fórmules en Turisme.
El curs sobre la gestió esportiva a Espanya ha contat amb l'assistència del Secretari Autonòmic d'Esport, José Emilio Cervera, que ha impartit la ponència L'Esport i els Poders Públics a la Comunitat Valenciana. Després de la conferència, Cervera ha participat en una taula rodona en la qual també han intervingut el director del curs, Sergio Quesada Rettschlag, i el Cap d'Àrea d'Esport de la Conselleria de Cultura, Educació i Esport, José M. Sánchez.
En el curs Beethoven i la constitució europea: ètica i democràcia en l'art, han participat el Catedràtic d'Història del Dret de la UA, Agustín Bermúdez Aznar, que ha efectuat la comunicació Poder i art: una perspective jurídica, i el Catedràtic de Viola del Conservatori Superior de Música "Óscar Esplá" d'Alacant, Octavio de Juan Ayala, que ha impartit la ponència Beethoven i Goya: dos paradigmes. Aquesta tarda, a les 18.30 hores, el Quartet de Corda Resident de la UA, Almus, del qual és integrant Octavio de Juan, celebrarà un recital obert a tots els assistents als cursos.
En el curs La protecció dels drets fonamentals en l'Espai de Llibertat, Seguretat i Justícia de la UE, el professor de la Universitat Nacional d'Educació a Distància, Vicente Gimeno Sendra, ha impartit la ponència Sistemes processals europeus. Durant la tarda es desenvoluparà el taller Origen de la creació d'un espai de llibertat, seguretat i justícia en la Unió Europea. Pilars Bàsics, en particular, els instruments del Tercer Pilar, dirigit per Ágata Mª Sanz Hermida, de la Universitat de Castella-la Manxa.
En relació amb el curs Ment i cervell: passat, present i futur, una introducció en la comprensió de la conducta humana a través del coneixement actual del cervell i de la ment, ha intervingut el director del curs i professor de la UA, Joaquín de Juan Herrero, que ha realitzat la ponència Concepte i branques de les neurociencias. També ha participat en aquest curs el professor de la UA Fernando M. Pérez Herranz, que ha desenvolupat el tema Teoria del coneixement i neurociencies.
En el curs Noves fórmules en Turisme, que pretén informar a professionals i estudiosos del turisme sobre les noves tendències en el sector i les noves respostes de les destinacions turístiques davant els reptes de la indústria, ha estat present el Director Comercial i de Desenvolupament de Negoci del Grup Mundicolor, Javier González Soria y Moreno de la Santa, que ha efectuat la ponència Els TT.OO. davant el repte de la nova demanda turística.
Finalment, al curs L'ensenyament de l'espanyol a estrangers en educació primària i secundària ha assistit el Professor d'Espanyol per a Estrangers en la Comunitat de Madrid, Félix Villalba Martínez, que ha desenvolupat la forma d'efectuar un currículum.