EL PINTOR PEDRO CANO, ALS CURSOS D'ESTIU DE LA UA

La Universitat d'Estiu Rafael Altamira ha engegat el curs Beethoven i la constitució europea: ètica i democràcia en l'art, dirigit pel professor de Dret Agustín Bermúdez Aznar (UA) i com secretari Octavio de Juan Ayala, component del quartet de corda resident de la UA 'Almus' i docent en la Càtedra de Viola del Conservatori Superior de Música d'Alacant. El curs, que es va iniciar dilluns passat i finalitzarà divendres que ve 16 de juliol, pretén analitzar de quina manera la moral que emana de l'art pot aplicar-se a la vida polític-social de la civilització occidental, amb la intenció primordial d'humanitzar-la.

El pintor murcià Pedro Cano ha ofert avui, 14 de juliol, la ponència "Els colors de la memòria" després de la intervenció d'Emilio Gómez Piñol, Catedràtic d'Història de l'Art Hispanoamericà de la Universitat de Sevilla. El curs inclou també diferents recitals del "Quartet Almus" i del "Quartet Iturriaga" de Leipzig (Alemanya), uns concerts que, segons Octavio de Juan, "han estat enfocats no només a nivell musical, sinó que ha prevalgut el missatge ètic com, per exemple, en la selecció dels quartets de Beethoven, en els quals aquest gran compositor intenta ajudar a la humanitat a través del seu art i la seva vida". A més de la participació en el curs de compositors de la categoria de José Peris o Jorge Fernández, és rellevant la participació en el seminari d'analistes com el Catedràtic de Ciència política i de l'Administració de la Universitat Complutense de Madrid Javier Roiz, autor de llibres com La recuperació del bon judici (2003) o La democràcia vigilant (1998), i Fernando López de Rego Fernández, membre de les Sales de Recurs de la OAMI.

PEDRO CANO neix a Blanca (Murcia) en 1944, manifestant des de molt petit una autodidacta afició pictòrica. En1959 una casual trobada amb la pintora Amparo Vendares comporta un gir en la seua forma de pintar i la decisió de realitzar els corresponents estudis de Belles Arts. I és així que en 1964 ingressa en l'Escola de Belles Arts de San Fernando. Durant aquests anys Antonio López, Juan Bartola i Rafael Martínez Díaz es converteixen en els seus referents i guies. Aconsegueix una beca de la Fundació Rodríguez Acosta per a pintar en La Alhambra, i en 1969 obté una beca de pintura de paisatge per a l'Acadèmia de Belles Arts de Roma.

Durant els anys setanta realitza la seua primera exposició individual (Murcia 1972), per a prosseguir seguidament amb unes altres a Madrid (Galeria Egam, 1973), Roma (Galeria Guilia, 1974), Ámsterdam, (Galeria Forni, 1978), Florència (Galeria Michelucchi, 1978), etc. En 1984 es trasllada a Nova York on resideix cinc anys. Durant aquesta dècada dels vuitanta projecta l'escenografia per a l'obra Galileu Galilei Bertolt Brech (Teatre de Roma, 1988) i els vestits de Memòries de Adriano de Marguerite Yourcenar per a la seua representació en Vila Adriana de Tívoli (1989). Segueix exposant a Nova York (Bonino Gallery, 1984), Dallas (Meadows Museum, 1988), etc. També al llarg dels noranta se succeeixen continuades exposicions a Múrcia (Clausures, 1991), Exposició Universal de Sevilla (Mural de rondalles), Madrid (Bioska, 1993) Verona, Murcia (Quaderns de Viatge, 1994), Albacete, Buenos Aires, Roma, Nàpols, Milà i Venècia. En Madrid exposarà els seus Quaderns de Viatge en el Cercle de Belles Arts, entitat en la qual dirigeix un Taller de Pintura a l'Aigua. En els últims anys ha seguit exposant a Roma (Pedro Cano ad Portes, 2000), Venècia, Palerm... En el 2001 va ser nomenat Acadèmic de Nombre de la Real Acadèmia de Belles Arts de Múrcia, dirigint tambíen en aquest mateix any Cursos d'Aquarel·la de Paisatge en Baviera. Està en possessió de l'Encomana d'Isabel La Catòlica.