• L'ESTALVI D'AIGUA I L'ÚS RACIONAL DELS FERT..TZANTS A ESTUDI EN EL CURS DE FERTIRRIGACIÓ

L'ESTALVI D'AIGUA I L'ÚS RACIONAL DELS FERTILITZANTS A ESTUDI EN EL CURS DE FERTIRRIGACIÓ

Del 5 al 9 de juliol la Universitat d'Estiu Rafael Altamira de la Universitat d'Alacant té previst realitzar el curs "Càlcul informatitzat de la fertirrigació per degoteig dels cultius arboris". El professorat que imparteix el curs és de reconegut prestigi tant a nivell nacional com internacional. Actua com secretari el Dr. Vianel Rodríguez de la Universitat Centroccidental Lisandro Alvarado (Veneçuela) que és mundialment reconegut pels seus treballs i investigacions sobre nutrició vegetal.
Les conferències que conformen aquest curs tenen per objectiu formar a l'alumnat en la tècnica de la fertirrigación (principalment la fertirrigación de cultius arboris), per a això s'aborden detalladament els fonaments d'irrigació, fertilització, tractaments aplicats via reg per degoteig, interpretació de les anàlisis de sòl, aigua, fulla, etc.
Actualment, vam viure en un entorn de continu desenvolupament i adaptació de noves tecnologies aplicades, que són el fruit de nombroses investigacions. L'agricultura no ha estat una excepció en aquest sentit. És evident la implantació majoritària de noves tecnologies, com el reg per degoteig, mitjançant el qual s'obtenen òptims resultats per l'ús eficient de l'aigua i els fertilitzants. No obstant, el maneig inadequat d'aquest sistema també pot originar trastorns i desequilibris nutricionals, repercutint directament en la producció del cultiu, i en definitiva originant pèrdues econòmiques.
La informàtica és molt útil per a la realització de càlculs reiteratius, ràpids i eficients, que permeten de manera interactiva calcular les dosis adequades d'aigua i nutrients, obtenint així la màxima productivitat dels cultius. Per tant, alhora que s'adquireixen els coneixements en aquesta matèria, els alumnes tindran l'oportunitat de manejar un dels sistemes informàtics experts en fertirrigación més avançat (FERTIRRIGACIÓN© versió 3.1), que és utilitzat actualment per gran nombre de professionals.