MEDIACIÓ. SOBRE LA RESOLUCIÓ DE CONFLICTES.

En un univers de conflictes i tensions, la paraula, la tolerància, les actituds d'acostament es revelen com a instruments necessaris per a la convivència pacífica. Amb esta premissa, el curs "L'auge de la mediació. Perspectives actuals i futures" ha oferit un espai per a la discussió interdisciplinària entorn dels supòsits teòrics i procedimentals de la mediació en els seus diferents camps d'aplicació. Amb la direcció de Jasone Mondragón Lasagabaster i actuant com a secretari del curs Francisco Javier Domínguez Alonso, ambdós de la Universitat d'Alacant, s'ha realitzat un intens treball de sensibilització a professionals i públic en general sobre l'enfocament de la mediació en la resolució de conflictes familiars, penals, escolars, comunitaris i interculturals.

La conclusió del curs ha comptat amb la presència de la prestigiosa Mediadora i Negociadora Internacional nord-americana Thelma Butts Griggs, que baix el títol "Secrets i trucs del mediador efectiu. El futur de la mediació" va parlar sobre alguna de les tècniques i habilitats que definixen el bon mediador. Serenitat, sentit de l'humor, paciència, creativitat, i una gran fe en el ser humà són algunes de les característiques que han de ser entrenades per a aconseguir l'eficàcia en la mediació. Però junt amb això, assenyala la mediadora, "cal ser humil, transparents, saber escoltar i traduir, perquè al cap i a la fi la solució depén sempre de les parts, de la seua voluntat de solucionar el conflicte".