POLÍTIQUES DE JOVENTUT PER AL SEGLE XXI. REPTES, DESAFIAMENTS, FUTUR.

La Universitat d'Estiu Rafael Altamira entra en la seua recta final, i ho fa amb cursos com "Les polítiques de joventut en el segle XXI: perspectives i balanços", en la que l'anàlisi i el debat sobre moltes de les qüestions que afecten a una sector cada vegada més important de la població ocupa un lloc central.
El dibuix de la realitat de la joventut espanyola, els seus interessos, principis, inquietuds, els seus projectes de futur vertebren els continguts d'un curs en què s'emfatitza en l'estudi dels modes actuals de participació juvenil i el seu accés al món de la informació i de la cultura.

Les intervencions de ponents com Toni Puig (assessor de comunicació de l'Ajuntament de Barcelona) sobre les relacions entre associacionisme i poders públics, els objectius teòrics i els objectius reals que han de perseguir les associacions juvenils, la comunicació del fet associatiu, es vine complementades amb aportacions de casos concrets com el de Fes-lo Esquinçall (Coordinadora de comunicació i divulgació de la Fundació Puntos de Encuentro de Nicaragua) en els que demostra com a partir d'una sèrie de televisió és possible aportar elements de reflexió i models juvenils en temes com VIH, masclisme, consumisme, etc. El curs, dirigit per M. José Frau Llinares, vicerectora d'Alumnat de la Universitat d'Alacant i catedràtica de Sociologia, té com a secretaris a Joaquim Cadiz Rodenas, informador juvenil de l'Ajuntament de Mislata, i Joan Miquel Rovira Collado, president del Consell de la Joventut d'Alacant.

Al costat de la qüestió fonamental dels nous reptes i de la revisió de les polítiques de joventut, les distintes aportacions se centren, a més, en l'associacionisme juvenil, proposant-se diverses estratègies de participació, però sense oblidar aspectes claus com els servicis d'informació juvenil en l'àmbit municipal, així com les noves polítiques d'informació i d'estímul cultural per a jóvens, tot això emmarcat en una societat que es mou, per als jóvens, entre la societat de l'oci i la de la desocupació. Les aportacions teòriques es complementen amb el taller Les polítiques de joventut per al segle XXI.