EL SURREALISME POP DE KRIBI HERAL INAUGURA LES EXPOSICIONS DEL NOU CURS EN LA SALA AIFOS

La Sala Aifos (Edifici de Filosofia i Lletres III), dependent del Vicerectorat d'Extensió Universitària i la Fundació General de la Universitat d'Alacant, amb la col·laboració dels ajuntaments de Biar i Ibi, exhibeix del 7 al 27 de setembre la mostra pictòrica 'Entes espasmódicos', de l'artista alacantí Kribi Heral (Biar, 1967), una exposició que a través d'una trentena de llenços i tres políptics intenta una aproximació al món dels fenòmens subconscients, a allò que es presenta aparentment absurd i il·lògic, aliè al domini de la raó. La inauguració s'efectuarà el 7 de setembre, a les 20 hores.
En l'obra d'aquest artista es troba l'encreuament de petjades de diferents llenguatges, entre elles, i potser la més evident, la del pop, esquitxada amb subtils referències als teatrals gestualismos de dècades anteriors i a més recents grafismes. Tot això descansant en una base narrativa que sovint beu del surrealisme. Des d'aquest post pop figuratiu, del que "Esputo pop de Bukowski y compañía" és un directe homenatge, i sense oblidar altres ingredients estilístics, Kribi situa aquestes obres en un territori intel·lectual i íntim, pròxim i enigmàtic, irònic i transcendent. El seu esforç va dirigit a mantenir un equilibri entre el discurs social que impregna el seu treball i l'artístic, per aquest motiu no desaten alguns problemes clàssics de la pintura, com la importància de la representació o de l'il·lusionisme pictòric i, des d'un punt de vista conceptual, el procés de creació.
La seua pintura sosté un gens fàcil equilibri entre caos i ordre, llibertat i control i, al mateix temps, deixa apuntar una vena tragicòmica que no minva el grau d'espontaneïtat de les obres. Enfront de la fredor o el distanciament que pot imposar el material sobre el qual pinta -metacrilat-, se situa la calidesa expressada en la cura amb el qual maneja els materials. L'obra de Kribi juga a la constant sacsada de l'espectador i, si en un primer cop d'ull les seues pintures són un veritable festival de colors, a poc a poc apunten imatges i històries que bussegen en més seriosos i tèrbols assumptes. La ironia és el vehicle que li permet una via de distanciament enfront de la manera d'enfrontar-se i plasmar una realitat opresiva que està en el fons de moltes d'aquestes imatges, que furguen en foscs plecs de la condició humana ("Always Cain i Abel") i de la realitat social ("Cock House", entre altres), per a denunciar, entre altres assumptes, la relació de l'home amb el seu entorn, o l'ús dels mitjans de comunicació com via de manipulació. Això explica en gran mesura que la figura humana siga la protagonista de les seues històries, encara que en ocasions, adquireixa formes tan abreujades que arriba a fregar l'abstracció.