NATURALESA I PENSAMENT ZEN EN LA NOVA EXPOSICIÓ DE LA SALA AIFOS

Avuí, 4 d'octubre, a les 20 hores en la Sala Aifos (Edifici C de Filosofia i Lletres), s'inaugura la mostra pictòrica 'Mula-Zen', realitzada per l'artista Mª Dolores Mulá, un tribut a la naturalesa representada pel mar, el vent, la nit i la lluna, que romandrà exposada fins el 12 de novembre de 2004.
En aquesta obra trobem dues influències: la primera el land- art com manifestació contemporània que utilitza els recursos del mitjà natural per a la realització d'una obra d'art i la segona la tradició dels jardins japonesos d'inspiració Zen. El seu fil conductor és la cultura japonesa i la seua manera d'enfocar la vida: la filosofia zen. La mostra transmet un ambient de pau, assossec i tranquil·litat que ajuda a pensar en nosaltres mateixos. Des de la perspectiva de Mª Dolores Mulá, el país del sol naixent es vesteix de vermell. Un color càlid com el sol, dotat d'una gran força, icona de la passió. Ardent, el vermell acompanya l'obra des dels seus fons fins les seues formes i serveix de fil conductor d'una història escrita en imatges, poblada d'objectes tan representatius com els farolillos, els ikebanas o els quimonos. Però no únicament estan presents els objectes quotidians, sinó també els símbols. El pensament Zen es troba en cadascuna de les peces, però no es tracta d'imitar l'art d'aquesta creença sinó de transmetre, d'una manera personal, el que aquesta filosofia ha aportat en l'evolució creativa de l'artista.
La sensació de pau, de recolliment ens duu a aquesta 'contemplació silenciosa' que és el zen, una mica que se sent al mirar detingudament les obres. Aquesta pau la sentim en els polípticos 'La Ventana del viento y cerezas' i 'La Ventana del sol', pintures que s'obren a l'espectador. Aquest univers en vermell és creat per a despertar la ment, pel simple plaer de contemplar l'obra. La finura dels traços, els fons suggeridors i els motius orientals són un mitjà escollit per a la reflexió personal. La idea de recolliment, d'espai sagrat, sumit en l'observació dels motius exposats serveix de via per a la trobada amb un mateix.