'TRES DIES DE FANG: APROXIMACIÓ A LA CERÀMICA' EN LA SEU CIUTAT D'ALACANT

El dijous 30 de setembre, la Seu Ciutat Alacant serà el punt de trobada per a conèixer la tradició i actualitat de la ceràmica mitjançant les jornades 'Tres dies de fang', que conclouran el 2 d'octubre. Les jornades reuneixen exposicions, taules rodones, conferències, projeccions i tallers, en els quals es reflexionarà sobre els diversos aspectes d'aquest art.
Durant aquests dies romandran exposades les mostres 'Instal·lació Agost' i 'Ceràmica contemporània'. La primera presenta l'art del càntir i les peces tradicionals dels alfareros d'Agost, i la segona exposa els projectes de final de cicle dels alumnes de l'Escola d'Art i Disseny d'Alacant.
El 30 de setembre, a partir de les 19.30 hores s'impartiran dues ponències: 'El mecanisme d'un càntir', a càrrec del bioquímic Ricardo Granja, i 'Preguntes a la ceràmica contemporània', pel director del Museu de Ceràmica de Manises José Pérez Camps. A continuació es realitzarà la projecció 'Les peces tradicionals d'Agost', comentada per la directora del Museu d'Agost María José Rodríguez-Manzaneque.
El 1 d'octubre, a partir de les 19.30 hores, el realitzador de vídeo Julio Soriano Alfaro comentarà la cinta 'Les últimes alfareres del Riff', i Annette Schwarte i Francesca Srancek realitzaran comentaris sobre la projecció 'Escola de ceràmica alemanya'.
El 2 d'octubre, els ceramistas Arcadio Blasco i Enrique Mestre participaran en la taula rodona 'La ceràmica actual' i comentaran la projecció 'Imatges de ceràmica contemporània'. A més, totes les nits a partir de les 21.30 hores, s'efectuarà un taller de torns coordinat per Roque Martínez i Jordi Iborra, ceramistas d'Agost.