EL VICERECTORAT D'EXTENSIÓ UNIVERSITÀRIA APOSTA PER UNA PROGRAMACIÓ BILINGÜE I CRÍTICA

Avui, 7 d'octubre, a les 12 hores s'ha celebrat una Roda de Premsa en la Sala Polivalent del Punt d'Informació Cultural (PIC) amb la finalitat de presentar les activitats culturals realitzades des del Vicerectorat d'Extensió Universitària. A la Roda de Premsa han assistit el Vicerector d'Extensió Universitària, José Carlos Rovira, el Director del Secretariat d'Extensió Universitària, Ramón F. Llorens, el Director del Secretariat de Cultura, Gabino Ponce, i el Director Tècnic del Secretariat de Promoció del Valencià, Josep Forcadell. José Carlos Rovira ha començat la seua intervenció recalcant que la programació estable del Paranimf, que el passat curs acadèmic va contar amb voltant de quaranta actuacions i trenta-cinc mil espectadors, s'ha plantejat "bilingüe en la seua concepció per a una comunitat bilingüe", i dirigida fonamentalment a un públic jove, que és "el qual va a consolidar aquest espai com punt de trobada de la cultura alacantina". Rovira ha destacat que les actuacions del Paranimf "busquen un element de crítica i trasgressió" i que, per això, no estan "d'acord amb la cultura que s'ofereix als joves en l'actualitat". Així mateix, s'ha informat sobre la creació del Tiquet-descompte per als alumnes de la UA, que reduirà en cinc euros el preu d'entrada de les actuacions del Paranimf.

Josep Forcadell considera que s'ha arribat a una "normalitat a l'hora de programar activitats en castellà i valencià", i ha insistit que la UA "té la funció d'oferir productes culturals que, des d'una perspectiva universitària, són complementaris a la formació acadèmica". Per a Forcadell, la programació en valencià ha trobat un equilibri amb autors clàssics com la cantant mallorquina María del Mar Bonet, el folk en valencià de L'Ham de Foc, o la "cançó" de Joan Amèric.

Ramón F. Llorens ha establert les línies en les quals es basa la programació del Paranimf: música, dansa i teatre, i destacat la combinació en el terreny musical d'autors clàssics com María del Mar Bonet o Antonio Vega, amb altres més actuals com Albert Pla o Coque Malla, així com les distintes línies teatrals: el teatre grecollatí, amb l'actuació de grups com La Ronda Teatre, o el teatre més actual de Yllana o Marcel.lí Antúnez.

Gabino Ponce ha recordat que, al costat de la programació del Paranimf, els alumnes universitaris poden trobar una proposta cultural complementària en l'oferta de cuaranta tallers, que contribueix a reforçar una formació humanística integral. Ponce ha assenyalat que al voltant de mil alumnes han passat pels Cursos i Tallers del Secretariat de Cultura, i que la consolidació dels tallers "ha donat pas a la creació de grups estables com la Banda Filharmònica o la Coral Universitària", els quals ofereixen "productes culturals avantguardistes i de qualitat".