ATALAYA TEATRE DUU A ESCENA EL DRAMA 'ELEKTRA' EN EL PARANIMF

El pròxim 30 de novembre, a les 11 hores, la companyia teatral Atalaya escenificarà en el Paranimf de la Universitat d'Alacant l'obra 'Elektra', un dels grans mites de la literatura universal. L'obra, que gira entorn de la venjança, va ser creada per Atalaya fa sis anys amb textos escollits i traduïts per Carlos Iniesta de les obres dedicades a Elektra per Èsquil, Sófocles, Hofmannstahl i H. Müler. Participen en aquesta obra els actors habituals d'aquest grup teatral, entre ells Aurora Casado, Jerónimo Arenal, Marga Reyes, Joaquín Galán i Charo Sojo.
El text, de gran força dramàtica, aspira a aconseguir un conjunt harmònic, indivisible a través del ritme, l'escenografia, la musicalitat, l'elocució i la interpretació actoral, i ho aconseguix de ple com corroboren els Premi Festival Internacional Del Caire 2001 a la millor actriu per a Charo Sojo, i el Premi Millor Espectacle Andalús en la Fira del Sud en 1996.
El tema central és l'espiral de violència (mort-venjança-mort...) que assola des de generacions a la casa Atrida d'Agamenon (pare d'Elektra, mort per la seua esposa Klitemestra). Este mite es remunta literàriament tres mil·lennis arrere, fins a Homer, però la seua temàtica resulta -lamentablement- de candent actualitat: amb l'espiral d'odi, venjança i mort va acabar el segle XX i comença el segle XXI com queda de manifest en les últimes guerres.