LA TELEVISIÓ BASURA A DEBAT AMB 'ROTTWEILER', DEL TEATRE DEL ASTILLERO

Des de fa deu anys Teatre del Astillero s'encarrega de difondre la nova dramatúrgia espanyola, així com de propagar mostres de les més innovadores formes d'escriure de teatre del món, mostrant especial interès per les actuals avantguardes hispanoamericanes. 'Rottweiler', escrita per Guillermo Heras i dirigida per Luis Miguel González Cruz, que s'escenificarà el 23 de febrer en el Paranimf a les 20 hores, és la història de Jaime Reverter, el presentador d'un programa de gran audiència de televisió, que entrevista a autèntiques bèsties humanes per a aconseguir el seu objectiu: audiència. Aquesta nit, Jaime fa el propi amb Antonio Bermúdez, alies "Rottweiler" un neonazi violent que exhibeix impúdicamente les seves activitats i els seus enregistraments.
En aquests deu anys, Teatre del Astillero ha estrenat una vintena d'espectacles tant de textos dels seus integrants com d'altres autors, representants de les noves tendències textuals en tot el món (Enzo Cormann, Sarah Kane, Xavier Durringer, Marco Antonio de la Parra, Gustavo Ott, Jorge Díaz, Rafael Spregelburd, Javier Daulte, Marcelo Bertuccio, Jorge Lleis, Arturo Sánchez Velasco) i ha publicat disset llibres de teatre.
Malgrat la coherència i evolució del Teatre del Astillero, el grup no limita el desenvolupament individual dels seus membres, els quals participen al temps en altres iniciatives col·lectives o bé segueixen la seua labor en solitari. En 1993, els llavors joves escriptors José Ramón Fernández, Luis Miguel González Cruz, Raúl Hernández Garrido i Juan Mayorga van decidir unir les seues forces en els seus projectes d'escriptura sotmetent el seu procés creatiu a la crítica i l'anàlisi dels seus companys. Al temps, van començar a plantejar-se l'escriptura d'alguns textos col·lectius. Els primers fruits van aparèixer en la producció de textos com Fotos i Rotos, que van veure la llum en la Sala Cuarta Pared de Madrid.
En 1995 el veterà director d'escena Guillermo Heras s'integra en aquest col·lectiu, que passa a encarregar-se de la producció teatral amb un plantejament nou: dedicar-se a la dramatúrgia contemporània. A l'escriptura i producció de textos es van afegint altres activitats: espectacles, tallers, lectures, publicacions... En 2001, Inmaculada Alvear s'integra en el col·lectiu, tant en les labors de gestió com en els processos d'escriptura. En 2004, Ángel Solament, autor i actor, completa la composició actual del grup. Altres obres del Teatre del Astillero són 'La negra' , 'Crónica del desasosiego' i 'Ganas de matar en la punta de la lengua', entre moltes altres obres produïdes.