REFLEXIÓ SOBRE EL PASSAT A TRAVÉS DEL MOVIMENT AMB LA SONRISA DE CAÍN

El 2 de març, a les 20 hores, la companyia de dansa La sonrisa de Caín presentarà en el Paranimf de la UA l'espectacle 'Tócame con tus ojos'. Amb text de Jaume Policarpo, direcció coreogràfica de Cristina Andreu i dramatúrgia de Gemma Miralles, 'Tócame con tus ojos' és últim treball de la companyia il·licitana, fundada en 1994 per Andreu després de crear i presentar les peces 'Interior 1º-1ª' , 'Y de paso...e ...Y debajo todo lo demás...'. La prioritat d'aquesta agrupació és atendre la capacitat comunicativa de la dansa, la cura de la posada en escena i la implicació dels intèrprets. En aquest cas, l'obra proposa una reflexió a través del moviment sobre el passat i les emocions adormides que guardem en el nostre cervell. La línia de treball de la companyia ve marcada per la investigació en noves formes d'expressió i jocs escènics, amb especial interès en els aspectes experimentals del procés creatiu.
La sonrisa de Caín és una de les companyies valencianes més actives i ha estat present en diferents edicions de Dansa València i del festival Madrid en Dansa, en la Bienal del Mediterrani de Torí i en el mes de la Comunitat Valenciana a Mèxic. Va obtenir una nominació al millor espectacle de dansa dels premis de les Arts Escèniques de la Generalitat Valenciana per 'Expresión' i va aconseguir el premi a la millor composició musical per 'Humano', coreografia que també va ser nominada com Millor Espectacle de Dansa.