• XIMO TEBAR, ELS SAINETERS I TEATRO DEL ASTI..RAMACIÓ DEL PARANIMF DEL SEGON QUADRIMESTRE

XIMO TEBAR, ELS SAINETERS I TEATRO DEL ASTILLERO OBREN LA PROGRAMACIÓ DEL PARANIMF DEL SEGON QUADRIMESTRE

La nova programació del Paranimf del segon cuadrimestre porta amb si una àmplia varietat d'espectacles de música, teatre i dansa, tant en valencià com en castellà, que començarà el pròxim 16 de febrer amb el concert d'un dels músics de jazz més reputats de la Comunitat Valenciana i, actualment, President de l'Associació de Músics de Jazz d'aquesta comunitat: Ximo Tebar que, al costat de la seua banda, presentarà l'àlbum 'Embrujado'. La següent cita vindrà de la mà el dia 18 del mateix mes de la companyia teatral Els Saineters, amb l'obra 'Veu de dona', escrita per Carles Cortés, que narra la història d'una àvia que relata la seua vida als seus néts i que el director, Tomás Mestre, ha omplert de referències simbòliques. Les actuacions de febrer conclouran el dia 23 amb l'obra 'Rottweiler', del Teatro del Astillero, la història de Jaime Reverter, el presentador d'un programa de televisió que entrevista a autèntiques bèsties humanes per a aconseguir el seu objectiu: audiència. En aquest cas entrevista a Antonio Bermúdez, alies "Rottweiler", un neonazi violent que exhibeix impúdicamente les seues activitats i els seus bestials enregistraments.
Març

La sonrisa de Caín obrirà el mes de març amb el muntatge 'Tócame con tus ojos', espectacle de dansa que s'escenificarà el dia 2. La coreógrafa valenciana Cristina Andreu presenta en l'escenari un espai subjectiu, poblat de sensacions difuses, d'imatges desvaídas i d'emocions adormides. El 4 de març el Paranimf s'omplirà del millor blues interpretat per tres grans veus femenines: Candye Kane, Sue Foely i Ana Popovic. 'Ladie's Night Blues Caravan', com es diu l'espectacle, inclourà grans clàssics de blues com 'Bad Luck Woman' o 'Hardworking Woman'. El dia 8 serà el torn del Teatro Universitario de la UA, que portarà al Paranimf l'obra 'Adosadas', basada en el clàssic 'L'estranya parella' de Neil Simon. El mateix dia, a les 20 hores, la companyia teatral Jácara representarà 'Femenino Plural', la història de quatre amigues inseparables que una vegada a l'any es reuneixen per a recordar el seu passat, fantasiar sobre el futur i especular sobre l'humà i el diví. El 9 de març la companyia Albena escenificarà 'Perfect', una divertida comèdia sobre un home a qui comença a desaparèixer-li el penis. El 15 de març, el Teatro Universitario de la UA estrenarà la seua nova obra, en aquesta ocasió un remake sui generis de la archiconocida obra de Shakespeare 'Hamlet'. En 'Te invito a cenar, Hamlet', els espectadors/comensals, entorn d'una taula, compartiran estovalles amb uns intèrprets/cambrers/amfitrions/cuiners que guisaran, amb tot l'amor teatral del món, aquesta immortal història somiada a foc lent.

Abril

Després de les vacances de Setmana Santa, el Paranimf reprendrà la seua activitat el dia 13 amb el concert de Radio Tarifa, que presentarà 'Fiebre', un recorregut pel més representatiu dels seus tres anteriors discos en estudi que inclou tres cançons inèdites. Aquest disc, gravat en directe en l'Isabel Bader Theater de Toronto (Canada), ha aconseguit que Radio Tarifa hagi estat nominat com Millor Grup Europeu de Músiques del Món per la BBC i el seu disc Millor Àlbum Folk en els Grammys llatins. El 20 d'abril la companyia La Dependent interpretarà 'Còmplices', obra escrita per Isabel-Clara Simó i interpretada per Pep Cortés sobre l'estranya conducta de Miquel, un "home primari, un treballador honrat". El 27 d'abril el Paranimf acollirà al grup de teatre clàssic Arthistrión amb l'obra de Plauto 'Miles gloriosus (El soldat fanfarrón)', una història de enredos i ardits que narra les aventures d'un militar obsessionat per conquistar... dones alienes.

Maig

El 4 de maig el món medieval dels trobadors es farà realitat amb l'actuació 'Canciones de trovadores y danzas de los siglos XI-XIII', de Capella de Ministrers. La formació, sota l'adreça de Carles Magraner, utilitza criteris d'interpretació fidedignes a cada època i instruments històrics amb la finalitat de recuperar el patrimoni musical anterior a 1800. El 10 de maig els espectadors podran comprovar les habilitats adquirides pels alumnes del Taller de Dansa de la UA en l'espectacle 'Cuerpo', en el qual la innovació i la creació corporal de la dansa contemporània s'uneixen per a transmetre sentiments i emocions a través del moviment. El 11 de maig podrem tornar a veure 'Te invito a cenar, Hamlet', i el 12 els afeccionats al teatre en valencià podran gaudir de 'Dakota', l'obra del Teatre Universitari de la UA, que conta les peripècies de Hipòlit Jarama, un reputado estomatòleg capaç de predir el futur. El 18 de maig més teatre clàssic, aquesta vegada l'obra de Aristófanes 'Lisístrata', pel teatre Clàssic Universitari, sobre les misèries de la guerra i les seues terribles conseqüències. Aquesta obra es tornarà a repetir a l'endemà. Per últim, el 24 de maig el Teatre de la Universitat Permanent interpretarà el seu nou muntatge basat en textos de J.L. Alonso Millán i monòlegs de diversos autors, que mostra un collage de situacions que transcorren en un edifici d'apartaments moderns.

Les entrades es podran adquirir 20 dies abans de cada actuació en el Punt d'Informació Cultural (PIC), en la Llibreria Compàs de la UA, FNAC, en Servicam i una hora abans de l'actuació en el Paranimf.