• CONCERT EL QUIXOT-IV CENTENARI' DE MANUEL M..RDA, INTERPRETAT PER IL CONCERTO ACCADEMICO

CONCERT EL QUIXOT-IV CENTENARI' DE MANUEL MORENO BUENDÍA PER A ORQUESTRA DE CORDA, INTERPRETAT PER IL CONCERTO ACCADEMICO

El 5 de maig, a les 20 hores, es celebrarà en el MUA el concert El Quixot-IV Centenari de Manuel Moreno Buendía per a orquestra de corda, una obra encarregada per la Universitat d'Alacant que serà interpretada per l'Orquestra Il Concerto Accademico. Concertino-directora: Margherita Marseglia.

Il Concerto Accademico és una orquestra de càmera estable i independent, fundada en l'any 2000, d'una gran homogeneïtat estilística, degut al fet que la major part dels seus components, entre els quals es troben diversos guanyadors de concursos internacionals, mantenen un estret vincle pedagògic i professional entorn a la figura de la reconeguda violinista i pedagoga Margherita Marseglia, fundadora del conjunt.

El repte artístic d'aquest grup constituït per un nombre màxim de 15 joves instrumentistes, consisteix a traslladar els principis de la música de càmera - lliurament personal, respecte mutu i una gran flexibilitat - al treball d'un grup orquestal sobre la base de l'experiència de cadascun dels músics, qui al seu torn integren altres grups de càmera que funcionen fora de l'Orquestra. A pesar de la seua curta existència, Il Concerto Accademico ha actuat en importants sales tals com l'Auditori Nacional, Auditori del Centre Conde Duque, la Casa d'Amèrica o la Casa Encendida a Madrid o l'Auditori i Centre de Congressos de Múrcia i disposa de diversos programes amb obres dedicades, entre les quals destaca la versió per a orquestra de corda de "Salzillesca" de Manuel Moreno Buendía. Té compromesa una àmplia temporada per tota la geografia espanyola amb actuacions, entre unes altres, novament en l'Auditori Nacional de Madrid, en el Festival de Ayamonte o en el Festival del Llac de Constança (Alemanya-Suïssa-Àustria).

'ESPIRITUALIDAD Y ALEGRIA DE VIVIR'

PROGRAMA DEL CONCERT

M.MORENO BUENDIA DON QUIJOTE - IV CENTENARIO
(*1932) (CONCIERTO PARA ORQUESTA DE CUERDA)